اقتصاد

۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است

رییس کل سازمان سرمایه گذاری گفت: ۲۳ سند در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری، مالی و بانکی آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فکری رئیس کل سازمان سرمایه گذاری ایران امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، گفت: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر (۱۷ اردیبهشت) در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید؛ همچنین پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاوردهای این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

فکری در پایان تصریح کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دو طرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش خواهیم برد تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا