اقتصاد

رشد ۱۰ برابری جمع‌آوری گازهای فلر در دولت سیزدهم

نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اقدامات دولت سیزدهم برای رشد بهره وری از انرژی در کشور پرداخت.

امیر حیات مقدم، نماینده حوزه انتخابیه بندرماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار….، درباره اقدامات دولت سیزدهم برای رشد بهره وری از انرژی گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم اقدامات بسیار مناسب و خوبی در حوزه فروش نفت و گاز و افزایش بهره وری انرژی انجام داده است. یکی از این اقدامات تلاش برای جمع آوری گازهای فلر و همراه بوده است.

حیات مقدم در ادامه بیان کرد: جمع آوری گازهای فلر کمک زیادی به بهره وری انرژی کرده است و دولت آینده هم باید تلاش کند به تمامی گازهای همراه که در پالایشگاه‌ها به عنوان گاز فلر سوزانده می‌شود جمع آوری شود تا به عنوان خوراک و گاز در شبکه مصرفی کشور از آنها استفاده کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: مجلس و کمیسیون انرژی نیز تلاش خواهند کرد تا دولت آینده در این راستا خود را ملزم به جمع آوری گازهای فلر کند.
حیات مقدم افزود: دولت سیزدهم تلاش کرد تا از بهره وری انرژی بالا و هدر رفت انرژی در کشور پایین بیاید. در همین راستا هم بود که قبل از افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی ۵۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت استخراج گاز در این مجموعه افزوده شد.

این نماینده مجلس دوازدهم با بیان اینکه این نوع اقدامات با وجود تحریم‌ها و با اتکا به توان داخلی کشور انجام شد افزود: از رشد هشت درصدی که در قانون هفتم توسعه پیش بینی شده ۴ درصد آن مربوط به توسعه بهره وری ها در این حوزه است.
حیات مقدم ادامه داد: پیش شرط رشد هشت درصدی اقتصاد، رشد اقتصاد نفت و گاز در کشور است که در صورت افزایش بهره وری از انرژی‌های مختلف می‌توان آن را محقق کرد.

نماینده خوزستان در مجلس دوازدهم بیان کرد: یکی از مصادیق تلاش دولت سیزدهم برای افزایش بهره وری انرژی خط لوله هزار کیلومتری برای انتقال گاز است که به این وسیله هدر رفت انرژی که قبلاً بدون استفاده از لوله انجام می‌شد کاهش پیدا کرده و علاوه بر آن، خطرات انتقال با استفاده از ماشین و تانکر و همچنین هزینه‌های گزاف آن نیز به صفر رسیده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا