اقتصاد

تخصیص بودجه مخصوص برای حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم

منظور اعلام کرد؛

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در نشست خبری اظهار کرد: مساله تأمین مالی در اقتصاد پیش نیاز توسعه و رشد اقتصادی محسوب می‌شود. سال گذشته وزارت اقتصاد و بانک مرکزی تلاش کردن تا فرایند تأمین مالی کوتاه مدت را تسهیل و تسریع بخشند که یکی از این گزینه‌ها اوراق گام بود. امسال نیز اوراق گام به عنوان مهم‌ترین گزینه برای تأمین مالی محسوب می‌شود و متناسب با استقبال متقاضیان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. همچنین دستورالعمل فکتورینگ یا تأمین مالی مبتنی بر قرارداد آماده است و طرح آزمایشی آن هم اجرا شد.

وی در خصوص افزایش بودجه فرهنگی کشور گفت: دولت سیزدهم به موضوع توسعه فرهنگ توجه ویژه‌ای داشته و در سال گذشته تبصره‌ای در قانون بودجه قرار گرفت که بنا شد درصدی از درآمد بانک و دستگاه‌های اجرایی صرف امور مربوط به توسعه فرهنگی شود اما به دلیل اینکه در حکم قانون به‌صورت الزام‌آور ذکر نشده بود، متأسفانه شاهد اتفاقی در این خصوص نبودیم اما به هر حال ۳۰ هزار میلیارد بودجه برای توسعه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

منظور در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: حقوق یک بخشی از بازنشستگان توسط صندوق‌های دولتی و بخشی دیگر توسط صندوق‌های غیر دولتی پرداخت می‌شود. در قانون برنامه توسعه هفتم برای بخش‌های دولتی بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا به صورت مداوم و بدون خلل حقوق پرداخت شود. در بودجه امسال یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه کردیم تا این منبع به حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

تکمیل می‌شود…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا