اقتصاد

افزایش ٣٢ هزار مگاواتی مصرف برق با ورود وسایل سرمایشی

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با بهره از وسایل سرمایشی در تابستان، بار مصرفی شبکه برق کشور ۳۲ هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این میزان برابر با کل مصرف کشور مصر با ۱۱۱ میلیون نفر جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع توانیر، گفت: با ورود سامانه‌های سرمایشی به مدار در تابستان، بار مصرفی شبکه برق کشور حدود ۳۲ هزار مگاوات افزایش می‌یابد که این میزان برابر با کل مصرف کشور مصر با ۱۱۱ میلیون نفر جمعیت است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با تاکید بر اینکه این آمار نشان می‌دهد که ما باید در میزان مصرف برق یک بازنگری اساسی داشته باشیم، ادامه داد: صرفه‌جویی باید در همه بخش‌ها انجام شود، از این رو مجموعه صنعت برق و دولت از این موضوع غافل نبوده و هم در حوزه مصارف خانگی و هم مصارف ادارات و دستگاه‌های اجرایی دنبال راهکارهای صرفه‌جویی بوده‌ایم.

وی با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور با هدف کاهش مصرف این بخش خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه صادره، دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید مصرف برق خود را در سال جاری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ (سال مبنا) در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند میزان بار مصرفی آنها تا تحقق صرفه‌جویی پیش‌بینی شده در این بخش کنترل و مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد.

ذبیحی در عین حال که از مشترکان خانگی درخواست کرد در میزان برق مصرفی خود صرفه‌جویی داشته باشند، گفت: راهکارهایی نیز در این خصوص وجود که به کار بستن آنها موجب مصرف بهینه مشترکان خواهد شد.

این مسؤول توجه به عایق‌کاری ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و استفاده از وسایل و تجهیزات با رده‌بالای انرژی، توجه به روشنایی فضاهای مورد استفاده، خارج کردن وسایل سرمایشی از مدار هنگام خروج از منزل، قرار دادن دمای منزل بر روی ۲۴ درجه، توجه به ساعات اوج بار، آگاهی از تعرفه‌های برق، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار را از جمله مهم‌ترین این راهکارها برشمرد و گفت: مشترکان هوشمندانه مصرف کردن را مورد توجه قرار دهند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به راه‌اندازی پویش با انرژی گفت: عموم مردم می‌توانند ضمن مشارکت در این پویش، علاوه بر آشنایی با راهکارهای مفیدی که مصرف خود را بهینه می‌کند، از جوایز ارزنده آن نیز با جمع‌آوری امتیاز و قرعه‌کشی بهره‌مند شوند که در نهایت برق صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی به بخش‌های مولد جامعه تزریق شده و به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این بخش منجر خواهد شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا