اقتصاد

تشکیل سالانه حدود ۶۰ هزار پرونده قضایی آب و برقی

تشکیل سالانه حدود ۶۰ هزار پرونده قضایی آب و برقی


معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو با اشاره به جایگاه ویژه صنعت آب و برق در کشور تاکید کرد که امروزه آب و برق، صرفا عنصر آسایش نیست و برای رشد تولید، پیشرفت روز افزون صنعت و تجارت و فناوری، رشد اشتغال، رشد 8 درصدی، جلوگیری از تورم و بیکاری، و نیز استفاده از ظرفیت‌های معادن و کشاورزی، کلیدی ترین عامل آب و برق است.

به گزارش ایلنا لز وزارت نیرو، احمد حیدری در نشست مدیران دفاتر حقوقی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور با بیان اینکه کسری‌های تامین برق در سالهای 1399  و 1400 موجب تعطیلی بسیاری از مشاغل شد، تصریح کرد: برق به دلیل  ارتباط مستقیم با اشتغال و سفره مردم، عامل اصلی رضایتمندی مردم بوده و به یک عنصر حیاتی در خصوص ،سایش، اشتغال و امنیت تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان صنعت آب و برق، حافظان آرامش و آسایش مردم هستند، گفت: علاوه بر این موارد، حیات مردم در بیمارستان‌ها و سایر مراکز خطیر، در گرو صنعت آب و برق کشور است. یکی از مهم‌ترین پست‌های کلیدی در صنعت آب و برق، مدیران و کارکنان حقوقی هستند چون ارتباط مستقیم با خدمت‌رسانی به موقع به مردم دارد.

وی کارکنان حقوقی را مجریان عدالت دستگاه خواند که اجازه نمی‌دهند حقی از دستگاه و حقی از مردم ضایع شود.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر بیمارستانی حتی با سال‌ها تاخیر افتتاح شود، مشکلی برای حیات مردم ایجاد نمی‌کند، اما اگر برق فقط سه روز قطع شود، زندگی و امنیت و تغذیه مردم به واسطه فساد مواد غذایی، تحت الشعاع قرار می گیرد.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزیر نیرو همچنین با اشاره به تشکیل شورای حقوقی وزین وزارت نیرو متشکل از تمام حقوقدان‌های کشور از مجلس، دیوان عدالت اداری، دادستانی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و حقوقدان‌های شرکتهای مادر تخصصی، تصریح کرد: جلسات این شورا به صورت منظم برگزار و در آن تصمیمات و راهبردهای کلان وزارت نیرو با خرد جمعی اتخاذ می‌شود.

حیدری در عین حال به گستره خدمات وزارت نیرو نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که گستره خدمات وزارت نیرو بسیار وسیع است، ارتباطات زیادی با مردم داریم و همین موضوع موجب می‌شود، بعضا سالانه تا  حدود ۶۰ هزار پرونده  تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم اولویت‌بندی خوبی داشته باشیم، منافع مردم و دستگاه از بین می‌رود، اضافه کرد: اگر پرونده‌ای شرایط ویژه دارد یا ارزش مالی پرونده‌ای زیاد است، باید شرکت مادر تخصصی در جریان قرار گیرد چون در پرونده‌های سنگین نیاز به همفکری و ارتباطات بیشتری وجود دارد.

حیدری همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای در وزارت نیرو خبر داد که بلافاصله پس از تشکیل پرونده قضایی، در ستاد قابل مشاهده باشد.

معاون حقوقی، مالی و امور مجلس وزارت نیرو با تاکید بر اینکه کارکرد دفاتر حقوقی با اعتبارات شرکت در ارتباط است، اظهار داشت: مدیران حقوقی شرکت‌ها باید با مدیران قضایی، دادگستری، اطلاعاتی و انتظامی استان در ارتباط باشند و آنها را از وضعیت دستگاه آگاه کنند چرا که نباید برای اجرای حکم یک‌ نفر، تمام خدمات یک دستگاه متوقف و حساب‌ها بسته شود.

حیدری در پایان تاکید کرد: رعایت عدالت به معنی رسیدن حق صرفا به دستگاه نیست و باید مدیر حقوقی، مدیران دستگاه را از واقعیت پرونده ها آگاه کنند و اگر کسی شکایتی کرد و شکایتش به حق بود  باید احقاق حق شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا