اقتصاد

پیوستن ​واحد ۲ بخار نیروگاه شهیدسلیمی به شبکه سراسری برق

سرپرست معاونت تعمیرات شرکت گفت: این واحد به منظور پیشگیری از تلفات بویلربا هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق کشور از نیمه شب ۱۶ خرداد ماه از مدار تولید خارج و تحت تعمیرات غیر مترقبه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم قلعه سری افزود: با توجه به گرمای هوا و در راستای پاسخگویی به نیاز شبکه، فعالیت‌های تعمیراتی در اسرع وقت آغاز شد و پس از انجام تعمیرات و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و پس از ۴۶ ساعت تلاش شبانه روزی مجدداً به مدار تولید بازگشت. به شبکه سراسری پیوست.

وی افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به اصلاح و رفع نشتی از مسیر خروجی فیدپمپ الکتریکی، تعویض لوله سوپرهیت چهار، رفع نشتی ۲ عدد از لوله‌های پنجره‌ای سقف اواپراتور، مبدل A۰، استیم کوئل شماره ۲ و ولوهای مسیرهای درین های رهیت و سوپر هیت و جوشکاری و بستن فلنج های خروجی فیدپمپ، نشت یابی و تمیزکاری کولر آب سرویس، بازدید از موشن فیلترهای اصلی و فرعی و نشتیابی کندانسور فرعی اشاره کرد.

بر اساس این گزارش با توجه به آغاز فصل گرما و روزهای اوج مصرف، نیروگاه شهیدسلیمی نکا با رفع محدودیت‌های تولید بخصوص چالش جدی کاهش سطح آب دریا می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور، نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا