اقتصاد

جزییات وام مسکن ویژه ۴ دهک اول/ ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ساخت سه شهر جدید ساحلی

جزییات وام مسکن ویژه ۴ دهک اول/ ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ساخت سه شهر جدید ساحلی


رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تا کنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا اسماعیلی در نشست خبری امروز  از ارایه وام مسکن ویژه دهک‌های یک تا چهار دهک اول درآمد خبر داد و گفت: دهک‌های اول تا دوم مشمول دریافت وام ۴٠٠ میلیون تومانی مسکن و دهک‌های سوم تا چهارم هم مشمول دریافت وام ٣٠٠ میلیون تومانی با نرخ سود دو درصد و مدت باز پرداخت ١۵ ساله می‌شوند. 

وی تاکید کرد: این وام‌های ٣٠٠ تا ۴٠٠ میلیون تومانی علاوه بر ارایه وام‌های ۵۵٠ میلیون تومانی شهری و ٣۵٠ میلیون تومانی روستایی است.

رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن گفت: این عدد وام برای سال ١۴٠٢ است و برای سال جاری عدد وام نسبت به تورم افزایش پیدا می‌کند. 

اسماعیلی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین وعده‌ رییس جمهور و قانون کشور و از همه مهمتر  نیاز کشور است، ادامه داد: از ابتدای علمیات اجرایی نهضت ملی مسکن تا کنون ساخت بیش از ٢ میلیون و ۶٠٠ هزار آغاز شده است. منابع تأمین شده از ۴٠٠ هزار میلیارد تومان عبور کرده که ٣٧١ هزار میلیارد تومان آن آورده مردمی بوده و این عدد حجم قابل توجهی از اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌کند. از این ٣٧١ هزار میلیارد تومان ٢٣۴ هزار میلیارد تومان آن به طور  مستقیم از مردم وارد شده و ١٣٧ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده و مابقی هم از طریق صندوق ملی مسکن تامین شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای بخش مسکن تاکید کرد: از ٢٧ شهر جدید ساحلی ٣ شهر خلیج فارس، تیس و علوی برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام شده که قرار است که از ابتدا و تا اقدامات نهایی شهر از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران ایجاد شود که تا کنون چندین شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در این سه شهر اعلام آمادگی کردند که تا انعقاد قراردادها نام این شرکت‌های خارجی محفوظ می‌ماند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا