اقتصاد

سرمایه گذاری ۱۶ میلیون یورویی در منطقه آزاد انزلی

سرمایه گذاری ۱۶ میلیون یورویی در منطقه آزاد انزلی


مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان کرد:قراردادهایی که در سال گذشته منعقد شدند منجر به شروع فعالیت ها در این منطقه شد و برای امسال هم حجم قابل توجه تری از سرمایه گذاری ها را در پیش داریم و شاهد سرمایه گذاری ۱۶ میلیون یورویی در منطقه آزاد انزلی بوده‌‌ایم.

محمدسجاد سیاهکارزاده، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 1403  سی و پنج بسته سرمایه گذاری جدید به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد که با ۱۰۰ بسته قبلی که ارزشی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان داشت در مجموع حجم گذاری ها به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

او ادامه داد: یکی از زمینه‌هایی که در واقع حضور سرمایه‌گذاران را تسهیل می کند، فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری و معرفی مناسب فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید است، در واقع هدف از این اقدام تحقق افزایش سرمایه‌گذاری ها در این منطقه است.

5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۶ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی

سیاهکارزاده تصریح کرد: در سالی که گذشت ۵ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری ها تحقق یافت، در واقع قراردادهایی که در سال گذشته منعقد شدند منجر به شروع فعالیت ها در این منطقه شد و برای امسال هم حجم قابل توجه تری از سرمایه گذاری ها را در پیش داریم.

او در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاران خارجی هستند یا داخلی افزود: در سال 1402حدود ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذار داخلی و ۱۶ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی شد، البته شرایط ما از شرایط کشور جدا نیست اما تلاش می کنیم با فرصت‌ها و مشوق هایی که در حوزه سرمایه گذاری فراهم می‌کنیم زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی را هم فراهم کنیم.

حضور 12 میلیون گردشگر در سال گذشته

سیاهکارزاده خاطر نشان کرد: اکثر سرمایه گذاری ها در منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و لجستیک و در حوزه جذب توریست و حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های صنعتی است البته فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در هدف گذاری های ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: در مجموع در سالی که گذشت ۱۲ میلیون گردشگر به منطقه آزاد انزلی آمدند و در ایام عید هم حدود دو و نیم میلیون نفر در این منطقه حضور داشتند.

توسعه زون گردشگری

او خاطر نشان کرد: منطقه آزاد انزلی حجم قابل توجهی از گردشگران را به خود اختصاص داده است این در حالی است که در برخی از مناطق آزاد شاید حداکثر ۲ میلیون گردشگر در سال به این مناطق سفر کنند، اما منطقه آزاد انزلی به تنهایی ۱۲ میلیون گردشگر در سال دارد و تمهیداتی هم در حوزه مواصلاتی، بحث های مربوط به افزایش پارکینگ ها، مدل های ترافیکی و… در دست انجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه زون گردشگری در حال اجراست افزود: این شرایط تا تابستان بهتر هم خواهد شد، البته مشکلات نسبت به سال گذشته مرتفع شده است، در زمینه زیرساخت های منطقه شرایط مطلوب تر از قبل  است، در سالی که گذشت در حوزه‌های مرتبط با مباحث یوتیلیتی‌ها و تولید آب و برق شرایط مناسب تری فراهم کردیم.

ساخت چند مجتمع تجاری جدید در منطقه

سیاهکارزاده گفت: در حوزه آب نیز سرمایه گذاری هایی در دست اقدام است که با توسعه منطقه امکان بهره‌مندی بهتری فراهم شود، چند مجتمع تجاری جدید در حال ساخت است تا به مجموعه اضافه شوند، تا بر جاذبه های گردشگری افزوده شود.

این مقام مسئول در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در حوزه بوم گردی نیز یک پروژه سرمایه گذاری تعریف شده است به ویژه در حوزه مناطق جنگلی که ذیل منطقه آزاد هستند تا اقامتگاه‌ها یا فضاهای گردشگری در حوزه بوم گردی در آن قسمت مستقر شود، از جمله مراکز دیگر مراکز اقامتی، رستوران ها و … هستند که در زون گردشگری قرار دارند.

 


حجم ویدیو:
۸۰.۴۴M


|


مدت زمان ویدیو:
۰۰:۰۵:۱۳

دانلود ویدیو





انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا