اقتصاد

ایجاد تاسیسات گردشگری و توسعه صنایع دستی در بختگان

ایجاد تاسیسات گردشگری و توسعه صنایع دستی در بختگان


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به ایجاد تاسیسات گردشگری در شهرستان بختگان تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی در حاشیه سفرش به شهرستان بختگان گفت: یکی از ملزومات گردشگری توسعه زیرساخت ها و تاسیسات در گردشگری است و از این رو در تلاشیم تا این نوع زیرساخت ها در شهرستان های فارس به خصوص بختگان ایجاد و توسعه یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: پروژه تکمیل سرویس های بهداشتی در تفرجگاه دهمورد در این شهرستان در  اولویت قرار دارد.

وی بر لزوم توسعه صنایع دستی در این شهرستان تاکید و به ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و  افزود:در نظر داریم آموزش صنایع دستی در چهار رشته پته دوزی، گلیم بافی، تراش سنگ‌های های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین ارغوان بافی، ترکه بافی را  در این شهرستان توسعه دهیم. 

ثابت اقلیدی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده هم مقرر شد تسهیلات مناسبی در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان ارائه گردد و همچنین  یک غرفه دائم فروش محصولات صنایع دستی  در نمایشگاه‌های تخصصی سالیانه به صنایع دستی این شهرستان اختصاص یابد.

وی به دیدارش با فرماندار شهرستان بختگان اشاره کرد و گفت: در این دیدار ها پیرامون مسائل و مشکلات همچنین راهکارها و پیشنهادات در خصوص ساماندهی، مرمت آثار تاریخی شهرستان  و توسعه و ترویج صنایع دستی در این منطقه بحث و تبادل نطر شد.

بنابر این گزارش  مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس و هیات همراه در جریان سفرشان به شهرستان بختگان  از امامزاده قنبر در روستای خواجه جمالی، منطقه گردشگری بناب روستای دهمورد،اقامتگاه بومگردی عمارت خواجه جمالی،کارگاه حجاری سنگ و خراطی  و کارگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی  در آباده طشک دیدن کردند.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا