اقتصاد

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۳۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۰۳ درصد افزایش به ۲۴۴۰ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال آرام شدن تورم در آمریکا و افزایش احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت. قیمت نقره به بالاترین رقم طی 11 سال گذشته رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.03 درصد افزایش به 2440 دلار و 2 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 1.48 درصدی به 2453 دلار و 20 سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند دلیل اصلی افزایش قیمت طلا ضعف دلار و بالا رفتن امید به کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکاست. کاهش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزتر می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در هفته گذشته منتشر شد حاکی از کاهش تورم در این کشور بود. بنابراین تاجران حالا 65 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات مقامات این بانک در مورد سیاست‌های پولی هستند.

در آن طرف دنیا هم چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلا و اکثر فلزات صنعتی اعلام کرد اقدامات بی سابقه‌ای برای تثبیت بحران بخش مسکن در پیش گرفته که وضع اقتصاد را هم بهبود خواهد داد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 3.15 درصد افزایش به 32 دلار و 24 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.48 درصدی 180 دلار و 15 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/35

آگهی
دکمه بازگشت به بالا