اقتصاد

توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد

توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب دو مولفه مهم برای توسعه گردشگری در مناطق اراد


سیاستگداری یکپارچه، رفع موانع، توسعه زیر ساختها و تبلیغات مناسب از مهمترین مولفه های بی بود که برای گسترش گردشگری سلامت و توسعه گردشگری خارجی در مناطق آزاد کشور در نشست معاونان فرهنگی این مناطق مورد تاکید قرار گرفت.

معاون فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد کشور در هشتمین نشست معاونان فرهنگی و مدیران گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر آبادان به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد، بر اجرای طرح جامع گردشگری و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری در این مناطق تاکید کرد و گفت که در سال جاری مناطق ازاد گسترش گردشگری سلامت و توسعه گردشگری خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا خلیلی نیا، در این باره توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی شهر آبادان اشاره کرد و گفت که این شهر می تواند به قطب گردشگری سلامت در بین مناطق آزاد باشد و گفت که در حال حاضر بیش از ۸ بیمارستان در این شهر وجود دارد که منطقه آزاد به عنوان پشتیبان دانشگاه علوم پزشکی آبادان می تواند ایفای نقش کند.

همچنین وی به موضوع هم مرز بودن شهرهای خرمشهر و آبادان به شور عراق اشاره کرد و گفت که این دو شهر ظرفیت خوبی برای زائران عتبات عالیات دارد. 

وی به خدمت رسانی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار زائر در اربعین پارسال اشاره کرد و گفت امسال نیز این امر در شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

وی از تسهیل در صدور مجوزها در راستای توسعه گردشگری سلامت و خارجی خبر داد و گفت که با تفاهم نامه ای که به زودی بین منطقه ازاد اروند و سازمان پایانه های مسافربری استان خوزستان مسئله مدیریت پایانه شلمچه رفع خواهد شد.

حجت الاسلام هادی زرشناس، معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند نیز به موضوع گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت که علاوه بر این موضوع شهرهای خرمشهر و آبادان می توانند در حوزه گردشگری خارجی نیز فعالتر شوند چرا که جاذبه های بسیاری دارد و دارای مرزهای زمینی و آبی است.

وی به شب اروند اشاره کرد که با حضور سفرای کشورهای ترکیه و عراق د ر شهر آبادان با موفقیت برگزار شد.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا