اقتصاد

ایران دومین شریک بزرگ عراق است/ می‌خواهیم حرف بخش خصوصی ایران را بشنویم

ایران دومین شریک بزرگ عراق است/ می‌خواهیم حرف بخش خصوصی ایران را بشنویم


وزیر تجارت عراق گفت: درصدد ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های مشترک تخصصی میان عراق و ایران هستیم و این پروژه‌ها با اعتماد شرکت‌های دو کشور و فعالیت بخش‌های خصوصی دنبال می‌شود که قطعا کمک فراوانی برای ادامه روابط مستحکم بین دو کشور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اثیر داوود سلمان در وزیر تجارت عراق در ششمین اجلاس مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با بیان اینکه مذاکرات مستمر و روابط نشان دهنده این است که دو کشور دارای پیوندهای عمیق هستند و با توجه به تمایل هر دو کشور بر توسعه همکاری‌ها تاکید داریم، اظهار داشت: تمدن و منافعی مشترک بین دو کشور وجود دارد و روابط مستحکم بین دو کشور برقرار است و ما تاکید داریم روابط اقتصادی را بیشتر از گذشتت افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در صدد ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های مشترک تخصصی در دو کشور هستیم و این پروژه‌ها با اعتماد شرکت‌های دو کشور و فعالیت های بخش‌های خصوصی دنبال می‌شود که قطعا کمک فراوانی برای ادامه روابط مستحکم بین دو کشور  خواهد داشت.

وزیر تجارت عراق با بیان اینکه بسیار علاقه مند افزایش روابط تجاری با ایران هستیم، گفت: امیدواریم روابط تجاری و اقتصادی بین عراق و ایران به آن حد که آرزوی هر دو کشور است، برسد و باید به دنبال برگزاری این اجلاس و همکاری‌ها گام های علمی برای تحقق اهداف برداریم. 

اثیر داوود سلمان تاکید کرد: ایران دومین شریک بزرگ ما است و برنامه فعلی عراق گشودن زمینه های همکاری با کشورهای همسایه است و انشالله روز به روز این تفاهمات بیشتر شود و دستورالعملی درباره این تفاهمات قبل از سفر رییس جمهوری ایران به عراق تهیه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این سفر ملاقات جانبی با بازرگانان و بخش خصوصی ایران خواهیم داشت، گفت: با صحبت‌های بخش خصوصی ایران  گوش خواهیم داد و با معاون اول رییس‌جمهور ایران هم ملاقاتی داشتم که در نهایت مکانیزمی داشته باشیم که در پرتو آن یک بازرگانی ایرانی وارد بازار عراق شود و ورود به بازار خوشایند عراق برای فعالان ایرانی با سهولت انجام شود. 

وزیر تجارت عراق ادامه داد: مناطق مسکونی در عراق در حال بازسازی است که سرمایه گذار ایرانی می‌تواند در این بازسازی سهمیه داشته باشد و همچنین توانستیم برای ایجاد شهرک‌های صنعتی به توافقاتی برسیم که این گام بزرگی است تا به کمک بخش خصوصی ایران که سهم بسزایی دارد اقداماتی انجام شود اما انتظار ما بیش از این است.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا