اقتصاد

توانمندی‌های موسسه رازی در زمینه صادرات فرآورده‌ها و دانش فنی به کشورهای مختلف/ استفاده از ظرفیت نمایشگاه “ایران اکسپو” برای توسعه صادرات موسسه رازی

توانمندی‌های موسسه رازی در زمینه صادرات فرآورده‌ها و دانش فنی به کشورهای مختلف/ استفاده از ظرفیت نمایشگاه “ایران اکسپو” برای توسعه صادرات موسسه رازی


رئیس موسسه‌ی رازی با اشاره به ظرفیت صادراتی محصولات مختلف انسانی، دام و طیور موسسه رازی، گفت: از جمله فرآورده‌های صادراتی می‌توان به واکسن، سرم ضد سم مار و عقرب و دانش فنی اشاره کرد که به برخی کشورها صادر می‌شود و درصدد هستیم در آینده تعداد ارقام صادراتی و کشورهای هدف را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، علی اسحاقی در حاشیه ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) افزود: در حوزه‌ی واکسن‌ها و فرآورده‌های انسانی، دام و طیور، اولویت این بوده تا ابتدا ظرفیت بازار داخل را به بهترین شرایط پوشش دهیم و سپس صادرات فرآورده‌های تولیدی نیز صورت گیرد.

نقش شرکت‌های دانش‌بنیان

اسحاقی اضافه کرد: نکته‌‌ی حائز اهمیت، توسعه بازار صادرات است که در این مورد افزایش نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید فرآورده‌های مختلف با اهمیت خواهد بود.

وی افزود: با ارسال نمونه‌ها و محموله‌هایی کوچک‌تر از محصولات موسسه رازی به چندین کشور، در حال پیگیری نتیجه‌ و تمایل این کشورها برای صادرات هستیم؛ از طرفی با توجه به سیاست‌های کلی کشور و طرح توسعه‌ی تجارت با کشورهای آفریقایی، با همکاری وزارت امور خارجه، برای صادرات محصولات و دانش فنی و همکاری آموزشی با برخی از کشورهای آفریقایی، اقداماتی صورت گرفته است که این موضوع نشان می‌دهد، علاوه بر صادرات محصولات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، می‌توان به صادرات دانش فنی از سوی این موسسه نیز توجه نمود.

نمایشگاه ایران اکسپو

اسحاقی با اشاره به ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) نیز گفت: موسسه رازی با حضور قدرتمند در این نمایشگاه، در صدد ارتباط با بازارهای هدف صادراتی خود بود و در این زمینه موفق به مذاکره با تیم‌هایی از کشورهای مختلف شده‌ایم که امیدواریم بتوان به توسعه و ایجاد بازارهای جدید برای صادرات فرآورده‌ها و خدمات مختلف این موسسه، اقداماتی انجام گیرد.

رئیس موسسه‌ی تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شرح داد: خوشبختانه چندین شرکت تولید کننده واکسن در داخل کشور ایجاد شده که اگر این شرکت‌ها بتوانند فعالیت خود را در داخل کشور ادامه‌دار کنند و موسسه رازی هم بتواند ظرفیت‌های تامین صادراتی را بر عهده گیرد، قطعا این روند، افزایش ظرفیت بازار داخل و افزایش صادرات فرآورده‌های مختلف مرتبط با حوزه فعالیت‌های موسسه را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا موسسه رازی با توجه به سابقه 100 ساله  و کسب تجارب و دستاوردهای چشمگیر و دارا بودن ظرفیت برند، می‌تواند علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیازهای کشور، به بازارهای جهانی نیز توجه داشت.

افزیش ظرفیت‌های تولید با توجه به وجود بازار

اسحاقی در ادامه عنوان کرد: به شرط وجود بازارهای منطقی و قابل قبول، می‌توان ظرفیت‌های تولید فرآورده‌های مختلف را افزایش داد.

همکاری با دیگر شرکت‌های داخلی

وی افزود: از طرفی می‌توان از ظرفیت دیگر شرکت‌های توانمند داخلی، با روش تولید اشتراکی نیز استفاده کرد؛ به این صورت که تولید محصولات به‌ صورت اشتراکی انجام گیرد و با نام و برند موسسه‌ی رازی راهی بازارهای داخلی و خارجی شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا