اقتصاد

آغاز نوسازی ناوگان حمل بتن آماده/ فعالیت ۱۸ هزار ناوگان فرسوده

دبیر کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی از نوسازی ناوگان حمل بتن آماده با مشارکت این کانون و خودروسازان داخلی با ارائه تسهیلات نوسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محرم کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی در حاشیه مراسم رونمایی از کامیون‌های تولیدی ویژه حمل بتن آماده توسط یکی از کامیون سازان کشور و آغاز نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، گفت: بیش از ۱۵ هزار واحد تولیدی در استان‌های سراسر کشور تولید بتن آماده و قطعات بتنی مورد نیاز صنعت ساختمان و سایر حوزه‌های عمرانی را به عهده دارند.

وی افزود: این تعداد تولید کننده بیش از ۵۰ درصد سیمان تولیدی کشور را به محصول استراتژیکی تحت عنوان بتن آماده تبدیل کرده و ناوگان بزرگی از خودروهای تجاری برای توزیع محصولات خود در اختیار دارند که این ناوگان را می‌توان جز بزرگترین مجموعه‌های حمل و نقل بخش خصوصی به شمار آورد.

کریمی تصریح کرد: تعداد کامیون‌های حمل بتن آماده در کشور حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دستگاه برآورد می‌شود که اغلب این تراک میکسرها سال‌های طولانی در حال فعالیت هستند و به نوعی می‌توان آنها را فرسوده محسوب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل بتن آماده در مواردی آماده به کاری این ناوگان را با مشکل مواجه کرده و گاه می‌تواند موجب تأخیر و توقف حمل این ماده مهم و استراتژیک صنعت ساختمان شود.

کریمی با بیان اینکه فرسودگی ناوگان حمل بتن آماده بر کیفیت بتن مصرفی در صنعت ساختمان و سایر حوزه‌های عمرانی تأثیر منفی می‌گذارد، اظهار کرد: برای رفع این چالش، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، برنامه نوسازی این ناوگان را در دستور کار قرار داد و پس از طی شدن فرآیند تحقیق و بررسی در مورد توانمندی‌های شرکت‌های کامیون ساز داخلی، در نخستین گام، با اعلام آمادگی شرکت آرین دیزل برای مشارکت در این طرح بزرگ، این شرکت به عنوان آغاز کننده این طرح انتخاب شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این طرح، کانون نقش تسهیل‌گر فرآیند را به عهده دارد و بخشی از هزینه خرید کامیون‌های نو از محل فروش کامیون فرسوده و بخشی دیگر از محل تسهیلاتی که کامیون سازان ارائه می‌دهند، تأمین می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا