اقتصاد

عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد – اندیمشک آغاز شد

عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد – اندیمشک به ارزش ۲۴ همت به منظور بهبود وضعیت حمل‌ونقل کالا و مسافر در مسیرهای کریدوری شمال – جنوب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عملیات اجرایی راه‌آهن خرم‌آباد – اندیمشک با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی که برای آغاز و بهره برداری از پروژه‌های راه و شهرسازی به استان لرستان سفر کرده، آغاز شد.

طی این پروژه خط ریلی از خرم‌آباد به پلدختر و اندیمشک احداث خواهد شد و هدف آن نیز دوخطه کردن راه‌آهن تهران-بندر امام خمینی (ره) است و با احداث این پروژه وضعیت حمل‌ونقل کالا و مسافر در مسیرهای کریدوری شمال-جنوب بهبود پیدا می‌کند و می‌توان امیدوار بود که با این طرح، وضعیت اقتصادی منطقه و کشور تغییرات مطلوبی را تجربه کند.

قرارداد اجرایی این پروژه بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به ارزش ۲۴ همت منعقد شده و قرارگاه تجهیز کارگاه را نیز انجام خواهد داد تا در آینده نزدیک، این محور کریدوری به بهره‌برداری برسد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، گفت: امیدواریم رشد ترانزیت در کشور که در سال گذشته رقم مطلوبی بود با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند؛ چرا که این حوزه می‌تواند به اندازه نفت برای کشور تولید ثروت کند و با همت بیشتر باید اهدافی که در این بخش داریم، محقق کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا