اقتصاد

سامانه «سیات» برای مبارزه با قاچاق راه‌اندازی شد

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: سامانه جامع اموال تملیکی «سیات» برای مبارزه با قاچاق است که صدور قبض انبار، اخذ شناسه کالا و رهگیری کالا در این سامانه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عبدالمجید اجتهادی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی امروز (سه‌شنبه، هشتم خردادماه) در بازدید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از انبار اموال تملیکی استان تهران، گفت: ۸۰ هزار میلیارد تومان کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم تعیین تکلیف شده است که ۷۶ هزار میلیارد تومان مربوط به کالاهای منقول و بقیه مربوط به اموال غیرمنقول است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در ادامه تاکید کرد: پیش از ورود شهید آیت‌الله رئیسی به وضعیت انبارهای اموال تملیکی، شاهد انبار شدن کالاهای قاچاق و متروکه در انبارهای این سازمان بودیم، ضمن اینکه پرونده‌هایی از ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته مانده بود. اکنون شاهد تعامل خوب و اثر گذاری در تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای این سازمان بودیم که در واقع این تعامل در راستای همکاری دو قوه قضائیه و مجریه شکل گرفت که منجر به سرعت بخشی در تعیین تکلیف کالاها مانده در انبارها شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سیات» گفت: سامانه جامع اموال تملیکی با عنوان «سیات» تکلیف قانونی مبارزه با قاچاق است که صدور قبض انبار، اخذ شناسه کالا و رهگیری کالا و سایر موارد در بستر این سامانه انجام می‌شود.

اجتهادی خاطرنشان کرد: این سامانه ارتباط بین سازمان‌های مربوطه را در جهت سرعت بخشی به تعیین تکلیف کالاها و شفاف سازی را به دنبال خواهد داشت که به‌زودی تا اواخر خرداد ماه راه اندازی می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا