اقتصاد

با سیاست‌های کنونی تهران از زندگی ساقط می‌شود/ از من نسخه صریح نخواهید

با سیاست‌های کنونی تهران از زندگی ساقط می‌شود/ از من نسخه صریح نخواهید


پزشکیان گفت: اگر روابط خارجی را بهتر نکنیم و اگر اف ای تی اف را حل نکنیم مشکلات حل نمی‌شود، برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم و آنها از تحریم بخورند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود پزشکیان، نامزد دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست هم اندیشی با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر بخواهیم چیزی را درست کنیم باید با هم درست کنیم و ظرفیت اجتماعی که باید به وجود بیاید و دولت بر مبنای آن رفتار کند، این ظرفیت اکنون وجود ندارد.

وی افزود: شما باید نقشه روشنی بدهید، بدون مشارکت هم راه به جایی نخواهیم برد بنابراین باید ببینیم کجا می خواهیم برویم. 

پزشکیان اضافه کرد: اصلا صنایع تهران مبنا و توجیه علمی دارد؟ ما با هم می‌توانیم این راه را برویم و مقام معظم رهبری هم به مشارکت مردم در تولید تاکید داشتند. 

وی خاطرنشان کرد: هم باید در داخل تلاش کنیم و از خارج هم کمک بگیریم، اگر دوبی امروزه دوبی شده از خارج کمک گرفته است و به اعتقاد من بدون کمک از خارج هر کاری در داخل بکنیم موثر نیست. در بازار داخلی قدرت عملیات در حد همین بازار است و برای شکوفایی نیاز به بازار وسیع داریم و در شرایط کنونی ورود به بازار وسیع ممکن نیست، ما گران می‌خریم و ارزان می فروشیم.  

پزشکیان تصریح کرد: از من نسخه صریح نخواهید، اگر بگویم دروغ گفتم. شما بگوید من چه کسی را وزیر کنم اما اگر وزیر شد شما هم باید همکاری کنید.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: تغییر در فرایند دفعتا غیرممکن است. یکی از حاضران از حضور وزیر خانم پرسیدند، باید بستر این کار فراهم شود و به یکباره نمی‌توان شخصی را منصوب کرد چون خانم است و باید مراحل برای آمادگی این شرایط ایجاد شود و در این زمینه همچنین باید با اندیشه‌های مخالف در جامعه مواجه باشیم و باید با آنها گفت‌وگو کنیم تا دست از مانع اندازی بردارند. 

وی گفت: اگر می خواهیم اصلاحات انجام دهیم باید از مسیر علمی برویم و روش های گوناگون برای ادامه کار در اختیار داشته باشیم و همیشه راه حل جایگزین داشته باشیم، با یک راه شکست می خوریم و راه های مختلف به نتیجه می رسد. 

پزشکیان در ادامه بر ضرورت استمداد از روش های علمی تاکید کرد و گفت: روش علمی اقتضایات خود را دارد، تجربه بین المللی می‌گوید مسئوایت با کیست او چگونه عمل کند و چگونه باید پاسخگو‌ باشد؟ بنابراین من کار ندارم چه کسی می‌خواهد مدیر شود، من می‌گویم برونداد این مدیر چیست و اگر خروجی نداشت باید جریمه شود، پول براساس عمل باید داده شود نه اینکه من اگر کار کنم یا نکنم پول بگیرم.  

وی اظهار کرد: دولت هر قدر کوچک تر شود بهتر است اما همه دولت را در ایران بزرگتر کرده اند. 

پزشکیان اضافه کرد: همه ما در شرایط کنونی مقصریم بیایید بشینیم یک بار دیگر برای ایران و آینده فرزندان فکر کنیم شما کمک کنید ما خواهیم ایستاد اما بر مبنای چهارچوب علمی. کمک از کارشناسان خارجی کمک گرفتن به معنای مشاوره گرفتن است ما می‌توانیم و باید از کارشناسان خبره جهانی مشاوره بگیریم و عاقلانه حرکت کنیم آن وقت آینده را با اطمینان خواهیم ساخت. 

وی اظهار کرد: با سیاست‌های کنونی تهران را از زندگی ساقط خواهیم کرد، از اختلافات دست برداریم و توجه داشته باشیم از نظر علمی تغییر رفتار برای دهه است با یک سال کاری درست نمی‌شود. من هیچ وقت به خاطر رای حرف نزدم و وعده ندادم.

پزشکیان افزود: اگر روابط خارجی را بهتر نکنیم و اگر اف ای تی آف را حل نکنیم مشکلات حل نمی‌شود  برای کاسبان تحریم مهم است که ما در تحریم بمانیم و آنها از تحریم بخورند. من حزبی کار نمی‌کنم، براساس نظر کارشناسی کار می‌کنم. من حرف کارشناسی را می‌پذیرم و حرفی که پشتوانه علمی نداشته باشد را نمی‌پذیرم حتی اگر شما بگویید.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا