ایده برای پیج پزشکی، معرفی ۸ ایده کاربردی (۲۰۲۵)
اطلاع رسانی تبلیغاتی
در این مقاله میخواهیم به ۸ ایده تولید محتوا برای پیج پزشکی بپردازیم.
خیلی از کلینیکهای پزشکی، مثل کلینیکهای زیبایی، متخصصان پوست و مو، دندانپزشکان و… در اینستاگرام صاحب پیج هستند؛ اما فقط درصد کمی (شاید کمتر از ۵ درصد آنها) تعداد فالوورهایشان بالاتر از ۲۰۰۰ نفر است. مشکل اصلی پیجهای پزشکی اینجاست که صرفاً داخل اینستاگرام پیج میزنند؛ ولی ایدهای ندارند که خب بعدش چی؟ کارهایی انجام دهیم تا پیجمان رشد کند؟ در این مقاله میخواهیم دقیقاً به همین سوالها پاسخ دهیم. برای همین قرار است ۸ ایده برای پیج پزشکی را معرفی و بررسی کنیم. اگر میخواهید صفحه جذابتری داشته باشید و تعداد دنبالکنندههایتان بیشتر از 10K شود، این ایدهها را دنبال کنید.
چرا اینستاگرام بهترین فضا برای تبلیغ کلینیکهای پزشکی است؟
قبل از اینکه سراغ مطرح کردن ایدههای پیج پزشکی برویم، اجازه دهید از اهمیت داشتن پیج و فعالیت در این شبکه اجتماعی صحبت کنیم. برای شروع بگوییم که طبق آخرین گزارش یکتانت، نزدیک به ۵۰ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام حساب دارند. نکته دیگر اینکه هر فرد ایرانی حدود ۴ ساعت ۳۰ دقیقهی روزش را در اینترنت سپری میکند. همین گستردگی مخاطبان باعث شده تا کسب و کارهای زیادی برای تبلیغات و بازاریابی اینستاگرام را انتخاب کنند.
نکته جذابتر اینستاگرام، تنوع قالبهای محتواییاش است. در اینستاگرام میتوانید از انواع محتواهای متنی، تصویری و ویدئویی استفاده کنید. این ویژگیها کلید دادن ایده برای پیج پزشکی است. خیلی از کاربران اینستاگرام تشنهی محتوای جذاب و کاربردی هستند. محتوایی که به آنها آگاهی بدهد و به آنها کمک کند تا انتخابهای صحیحتری در زندگی داشته باشند. البته بخشی از کاربران هم بیشتر برای تفریح و وقتگذرانی پیجهای اینستاگرامی را دنبال میکنند.
مورد سوم، امکان تعامل با مخاطبان به شکلهای متفاوت است. مثلاً اگر یک پیج پزشکی در اینستاگرام داشته باشید، به کمک کوئسشن باکس اینستاگرام، کامنتها و بخش دایرکت میتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این تعاملها باعث میشود تا بهتر و سریعتر نیازهای کاربران را بشنوید و برای رفع آنها قدم جدیدی بردارید.
علاوه بر اینها باید درباره فرصتهای تبلیغاتی اینستاگرام هم صحبت کنیم. اگر به دنبال تبلیغات پزشکی هستید، در اینستاگرام میتوانید به شکلهای متنوعی این کار را انجام دهید. از تبلیغ در پیجهای پر فالوور گرفته تا همکاری با بلاگرها و اینفلوئنسرها. درباره تبلیغ در اینستاگرام جلوتر صحبت میکنیم.
۸ ایده برای پیج پزشکی! چطور در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟
همینطور که اشاره کردیم، مخاطبین پیجهای اینستاگرامی به چند دلیل پیجهای مختلف را دنبال میکنند.
- کسب اطلاعات مفید
- سرگرمی و وقتگذرانی روزانه
- جستجوی خدمات یا محصولی خاص
توصیه اغلب متخصصان اینستاگرام این است که تولید محتوا در این پلتفرم را طبق قانون ۶۰ – ۲۰ – ۲۰ انجام دهید. این قانون بیان میکند که باید حداقل ۶۰ درصد محتوای پیج شما، مرتبط با موضوع و محوریت اصلی آن باشد. ۲۰ درصد دوم مربوط به بخش فان و سرگرمی است. اینکه در اینستاگرام حضور خشک و بیروحی داشته باشید، باعث ترد شدنتان میشود. اینستاگرام یک پلتفرم entertainment است. پس محتوای شما هم باید تا حدودی این نمک و سرگرمکننده بودن را با خودش داشته باشد. در نهایت به ۲۰ درصد آخر میرسیم که مربوط به معرفی خدمات و محصولات خاص است.
۱.محتوای قبل و بعد
این ایده برای عملهای زیبایی مثل کامپوزیت دندان، کاشت مو و عملهای زیبایی خیلی موثر است. در اجرای این ایده باید تصویر یا ویدئویی از قبل و بعد عمل افراد بگیرید و آن را در پیج خود منتشر کنید. محتوایی که با این سبک تولید میشود، خیلی جلب توجه میکند و البته اعتماد کاربران را به دست میآورد.
۲.شنیدن تجربه دیگران
این بخش را از وبسایت ادزینو نقل میکنیم
از مشتریان کلینیک بخواهید تا از تجربههای خودشان بگویند. کاربران دیگر از شنیدن تجربه دیگران استقبال میکنند. البته تجربه مشتریان را سانسور نکنید و اجازه دهید هر چیزی که میخواهند را با کاربران به اشتراک بگذارند.» خیلی از کاربران پیش از عملهای جراحی زیبایی یا انتخاب پزشکهای متخصص علاقهمند هستند تا تجربه دیگران را نیز بشنوند. با انتخاب این ایده میتوانید چنین امکان را به مخاطبان خود بدهید.
۳.تولید محتوای آموزشی
تولید محتوای آموزشی بهترین ایده برای پیج پزشکی است. کاربران تشنهی شنیدن نکات و توصیههای ایمنی هستند. فرقی نمیکند در چه حوزهای فعالیت میکنید؛ توصیه میکنیم بخشی از محتوای پیجتان را حول همین ایده شکل دهید. کافی است یک سری نکات و توصیههای عمومی را روی کاغذ بنویسید و بعد برای هر توصیه یک ویدئوی آموزشی بسازید. به همین سادگی.
۴.برگزاری لایوهای آموزشی یا مشاورهای
این بخش را از وبسایت لارن مارکتینگ بخوانید:
برگزاری لایو اینستاگرامی با همکاران و متخصصین در بخشهای دیگر و پاسخ به سؤالات مخاطبین تأثیر زیادی در برندسازی پزشکی و مطب و کلینیک شما خواهد داشت. برگزاری لایوها با همکاران، نوعی شبکهسازی و استفاده از مخاطبین طرف مقابل است و به برندسازی شخصی پزشکی نیز کمک زیادی میکند.
۵.تهیه ویدئو از پشتصحنه
۶.توجه ویژه به بیماران
۷. برگزاری مسابقههای اینستاگرامی
۸.با اینفلوئنسرها همکاری کنید
برای دیده شدن بیشتر پیج پزشکی میتوانید با اینفلوئنسرها همکاری کنید. به گفته کاربوم:
اینفلوئنسرها تولیدکنندگان محتوایی هستند که در زمینههای خاصی متخصص هستند و توانستهاند افراد زیادی را دنبالهروی خود کنند. این واقعیت که اینفلوئنسرها برندهای خود را در حیطههای خاصی مانند مد، سلامتی، مسافرت یا فناوریهای روز میسازند، به این معنی است که آنها دنبالکنندگانی را جذب میکنند که علایق مشترکی دارند. به همین ترتیب، اینفلوئنسرها میتوانند گروهی از مخاطبان آماده داشته باشند که برندها از آنها به نفع خود استفاده کنند.
نکات تبلیغ پیج پزشکی در اینستاگرام
از جمله نکات مهمی که در تبلیغات پیج پزشکی باید رعایت کنید، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- مخاطب هدف خودتان را مشخص کنید.
- اهدافی که برای کمپین تبلیغاتی دارید را واضح و روشن بیان کنید. (مثلاً این هدف میتواند افزایش ۱۰ درصدی فالوورها طی ۱ ماه و از طریق تبلیغات بلاگری باشد.)
- برای تبلیغات محتوای مناسب، مفید، جذاب و سرگرمکننده تولید کنید.
- اگر به دنبال اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، سراغ اینفلوئنسرهای مرتبط بروید. (معمولاً میکرو اینفلوئنسرها انتخابهای بهتری هستند.)
- در تبلیغات خود از یک فراخوان اقدام به عمل قدرتمند استفاده کنید.
- به کمک ابزارها یا تکنیکهای بازاریابی دادههای کمپین را جمعآوری کنید تا امکان تحلیل آن را داشته باشید.