سلامت

افزایش ظرفیت دندانپزشکی مغایر با زیرساخت های وزارت بهداشت است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر باقری فرد ضمن بیان این مطلب و در واکنش به مصوبه افزایش ظرفیت پذیرش رشته دندان پزشکی که روز گذشته از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد، گفت: مصوبه ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور در خصوص افزایش ظرفیت رشته دندانپزشکی، مغایر با نظر کارشناسی و زیرساخت های وزارت بهداشت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۰۰۰ دانشجوی دندانپزشکی در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند که در برخی دانشگاه ها، تجهیزات و فضاهای مناسب آموزشی را در اختیار ندارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن الزامات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و  رفاهی باعث افت کیفیت پزشکی و صدمه به سلامت مردم خواهد شد.

باقری فرد اظهار کرد:براساس قانون، مصوبه ستاد راهبردی نقشه باید در صحن اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور ریاست شورا که شخص رئیس جمهور می باشند، مطرح و سپس به تصویب برسد.

وی خاطر نشان کرد: مجدداً تاکید می نماییم دسترسی عادلانه به خدمات پزشکی و دندانپزشکی علاوه بر تعداد مناسب کادر سلامت، نیاز به بومی گزینی و ماندگاری پزشکان و دندانپزشکان و پوشش مناسب خدمات بیمه همگانی دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه رشته دندانپزشکی اصول مهم علمی و پذیرفته شده جهانی دارد، افزود: در این امر هر چقدر به موضوع درمان بپردازیم، بیماری های دهان و دندان افزایش می یابد و به تبع آن پیشگیری و بهداشت تضعیف می‌شود.

منبع سلامت نیوز

آگهی
دکمه بازگشت به بالا