سلامت

انواع نرم افزارهای طراحی لباس

نرم افزار طراحی لباس ایلاسترایتور 

گرچه کارایی اصلی این نرم افزار مختص طراحی لباس نیست اما برای طراحان مد تازه کار اولین و بهترین گزینه محسوب می‌شود. این تصاویر با قابلیت‌هایی مانند ایجاد تصاویر با وضوح بالا و شیوه ترسیم و ساده سیستمی همچون بازی دارد که همین دلیل برای کسانی که تازه شروع به کار کرده و مبتدی هستند، بسیار پرکاربرد است. همچنین دسترسی این نرم افزار با یک سرچ ساده و در سایت‌های مختلف به صورت رایگان امکان پذیر می‌باشد تا متقضیان آن به راحتی بتوانند از آن استفاده کنندو قابلیت دیگر این نرم افزار دو بعدی بودن آن است که کاربردهای زیادی را داراست. 

browzwear – نرم افزار طراحی لباس

جزء نرم افزارهای سه بعدی در طراحی لباس به شمار browzwearنرم افزار می‌آید. این برنامه مزیت‌ هایی مانند مشاهده طرح تکمیلی لباس قبل از مرحله دوخت را دارد. نکته جالب این است که شرکت این برنامه، یک نرم افزار دیگر به نام لوتا را به بازار ارائه داده است که این نرم افزار روی طراحی مفهومی لباس تمرکز دارد و قابلیت طراحی لباس متناسبت با اندام واقعی و طبق الگو های دوخت را داراست. 

c- design fashion – نرم افزار طراحی لباس 

اگر به دنبال نرم افزاری می‌گردید که روش های ساده ای  داشته باشد،  برای شما بهترین انتخاب است. این برنامه c- design fashion قابلیت طراحی لباس به صورت دیجیتالی را دارد. در این نرم افزار شما می‌توانید اندازه های لباس خود را با مقاس کوچک تر ایجاد کرده و خروجی را برای تولید نهایی بفرستد. در این نرم افزار علاوه بر این، شما می‌توانید از رنگ ها و طرح های مختلف استفاده کنید. در نرم افزار سی دیزاین فشن تولید کنندگان لباس می‌توانند در ابعاد کوچک و بزرگ نیز لباس‌ها را طراحی کنند. 

CLO 3D – نرم افزار طراحی لباس

این نرم افزار همانطور که از نامش پیداست بیشتر روی طراحی سه بعدی تمرکز دارد اما دارای وِیژگی دیگر مانند ایجاد الگوی دوخت دو بعدی نیز می باشد، علاوه بر این در نرم افزار سی ال او سه بعدی، گزینه های زیادی مانند تعیین اندازه، انتخاب طرح، رنگ‌ها و سبک‌ های مختلفی برای طراحی وجود دارد.

در این نرم افزار می‌توانید چین یا لایه های مختلف طرح لباس را جا به جا کنید تا به طرح مورد نظر و ایده آل خود برسید. 

Corel draw – نرم افزار طراحی لباس کورل دراو

اگر به دنبال نرم افزار گرفیکی قدرتمند هستید ما به شما کورل دراو را پیشنهاد می کنیم، زیرا  این نرم افزار قابلیت هایی مانند  برنامه های ویرایش عکس، فیلم و ایجاد طرح های دلخواه را داراست. علاوه بر این، نرم افزار کورل دراو بهترین جایگزین برای نرم افزار ایلاستریتور است که دلیل آن این است که در کورل دراو ابزار های طراحی پیشرفته تری قرار دارد، در نتیجه اگر یک طراح لباس مبتدی هستید به شما توصیه می کنیم که برای شروع از نرم افزار کورل دراو کمک بگیرید. 

Digital fashion pro – نرم افزار طراحی و مد دیجییتال فشن پرو

این نرم افزار بیشتر برای طراحی الگو های دو بعدی کاربرد دارد. در این برنامه ابزار های مختلفی در طراحی وجود دارد که از جمله از آن ها می توان به تصویرسازی، قابلیت تنظیم با انواع استایل و سبک مد نظر و دارای یک دوره آموزش اولیه می باشد. در دوره‌ی آموزش اولیه این نرم افزار شما علاوه بر یادگیری طراحی مد،  روش ورود به بازار و راه اندازی کسب کار را بهم می آموزید. 

EFI OPTITEX – نرم افزار طراحی لباس آپتیتکس

نرم افزار آپتیتکس دارای گزینه های مختلف طراحی و همچنین نرم افزار های دیگر مانند ایلاستریتور را دارد. در این اپلیکشین شما علاوه بر طراحی مد و برنامه های ترسیم الگوی دوخت، آپشن های دیگری مانند میزان پارچه مصرف شده، طبق طرح و اندازه وجود دارد، از همین رو این برنامه می تواند در زمینه مدیریت تولید به تولید کنندگان پوشاک یاری برساند. 

– نرم افزار فیوژن 360 

این نرم افزار برای طراحی لباس و مد اختصاص ندارد، اما با اینحال قابلیت طراحی و مدلسازی سه بعدی می‌باشد که ابزار های سه بعدی قدرتمندی را در اختیارتات قرار می‌دهد. در دنیای امروزی طراحی های سه بعدی پر کاربرد شده و طراحان لباس و مد هم آن را  برای طراحی لباس بیشتر ترجیح می‌دهند. نرم افزار فیوژن 360 جزء نرم افزار های سه بعدی به شمار می آید و با آپشن هایی مانند طراحی مدل راسته، مدل های مسطح و مدل هایی با سبک و فرم آزاد دست طراحان لباس را بیشتر باز می‌گذارد تا بتوانند تا حد امکان به مدل واقعی نزدیک شده و آن را به بهترین نحو طراحی کنند. 

– نرم افزار پترن اسمیت 

نرم افزار پترن اسمیت یک نرم افزار کاربردی برای طراجی الگوی دوخت است. از آنجایی که یک طراح لباس باید الگو ها را در الویت قرار دهد، در این نرم افزار شما قادر خواهید بود که به کمک طراحان لباس الگوی دیجیتال را برای هر نوع لباس در اختیار او قرار دهید. 

انواع نرم افزارهای <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c'>طراحی</a> لباس

نرم افزار پترن اسمیت همچنین دارای پیش نویس های دیجیتالی الگو ها دارد که این قابلیت ویرایش هم می‌شود و دارای ویژگی هایی مانند طراحی شکاف و ساسون ها روی الگو نیز است. 

منبع: طرحستان

سلامت نیوز

آگهی
دکمه بازگشت به بالا