سلامت

تردد ۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از بین ۲۷ میلیون خودروی موجود در کشور تعداد هفت میلیون خودروی فرسوده در خیابان‌های کشور تردد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، داریوش گل‌علی زاده روز دوشنبه در مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه ۶۹ درصد آلاینده ها مربوط به هفت حوزه است، افزود: بخشی عظیمی از آلاینده‌های هوای کشور مربوط به خودروها است. اکنون بخشی از خودروهای تولیدی کشور باید بر اساس گواهی اسقاط تولید شود و خودروسازان مکلف به اجرای این قانون هستند.

گل علی زاده به حداقلی شدن وابستگی مراکز اسقاط به منابع دولتی اشاره کرد و افزود: استفاده از بخش خصوصی می‌تواند در سرعت بخشی به اسقاط خودروهای فرسوده موثر باشد. موضوع تسهیلات برای نوسازی وسایل نقلیه از جمله موضوعات مورد پیگیری سازمان محیط زیست بود و اکنون میزان تسهیلات در ظرف حداقلی قرار دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تقریبا میانگین فرسودگی حمل و نقل عمومی ۸۰ درصد است و این تعداد برای اتوبوس‌ها و ون‌ها ۱۰ درصد و برای اتوبوس‌های داخل شهری ۶۰ درصد است.

گل علی زاده اعلام کرد که در حال حاضر۲۶ شهر و هفت کلان شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند و بخشی از این آلایندگی مربوط به گرد و غبار است که در استان های جنوبی و مرکزی بیشتر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا