سلامت

ترمیم حقوق پرسنل سلامت در بودجه ۱۴۰۳ / رایزنی برای افزایش دریافتی اضافه‌کاری‌ها

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درباره فوق‌العاده خاص (ترمیم حقوق) و افزایش دریافتی ساعات اضافه‌کاری پرسنل نظام سلامت توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهروز رحیمی، درباره آخرین وضعیت اجرای فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت اظهار کرد: موضوع «فوق‌العاده خاص» از اوایل دولت سیزدهم مطالبه شد. پس از مطالبه فوق‌العاده خاص، این موضوع در شورای معاونان وزارت بهداشت مطرح شد و حسب دستور مقام عالی وزارت مود پیگیری قرار گرفت. به دلیل اینکه بتوانیم فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت را اجرا کنیم این موضوع در دولت مطرح شد.

وی درباره اختصاص بودجه به اجرای فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت گفت: موضوع فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت در بودجه‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مورد ارزیابی قرار گرفت و مباحث متعددی درباره این موضوع در کیسیون‌های «بهداشت» و «تلفیق و بودجه» مطرح شد. معتقدم، خاص‌تر از همکاران نظام سلامت در مراکز بهداشتی درمانی برای فوق‌العاده خاص وجود ندارد. وزیر بهداشت همواره معیشت همکاران را در کانون توج قرار داده و برای برقراری فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت تلاش کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت ادامه داد: موضوع فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۳ با همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی برقرار شد و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. البته موضوع فوق‌العاده خاص، مخالفانی هم دارد؛ به همین دلیل وزیر بهداشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافت و توضیحاتی درباره فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت ارائه داد. پس از حضور مقام عالی وزارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان توانست اعضای این مجمع را اقناع کند.

رحیمی با بیان اینکه فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت با عنوان «ترمیم حقوق» صورت گرفته، اظهار کرد: مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ در سقف اعتبارات هزینه‌ها و اختصاصی وزارت بهداشت برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی درباره گروه‌های برخوردار از فوق‌العاده خاص گفت: در وهله نخست، تصمیم بر این بود که یک گروه خاص از فوق‌العاده خاص برخوردار شوند اما به دلیل حساسیت وزیر بهداشت درباره معیشت کارکنان نظام سلامت، تمام کارکنان از فوق‌العاده خاص برخوردار می‌شوند. ما در وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم آیین‌نامه فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت را طی چند هفته آینده منتشر و اجرا کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه اجرای فوق‌العاده خاص به معیشت پرسنل نظام سلامت کمک می‌کند، افزود: مبحث فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت، یک کار سنگین است؛ به نحوی که کار کارشناسی، جلسات مختلف و گفت‌وگوهای بسیاری طی سه سال گذشته صورت گرفته است. اگرچه اجرای فوق‌العاده خاص پرسنل نظام سلامت مخالفانی داشت اما به فهم، درک و متن مشترک رسیدیم و دست به کار بزرگی زدیم.

وی ادامه داد: برخی از همکاران از لحاظ نشدن فوق‌العاده خاص در احکام سال آتی خود ابراز نگرانی می‌کنند. فوق‌العاده خاص در احکام سال آتی نیز لحاظ می‌شود؛ چرا که این فوق‌العاده خاص به منظور ترمیم حقوق است. ما اصرار داریم این موضوع در بودجه آتی و احکام حقوقی لحاظ شود که پرسنل نظام سلامت بتوانند در سنوات آتی خود و در هنگام بازنشستگی از پاداش خوبی برخوردار شوند.

رحیمی درباره آخرین وضعیت افزایش دریافتی ساعات اضافه‌کار پرسنل نظام سلامت نیز گفت: موضوع افزایش دریافتی اضافه‌کاری نیز طی دو سال گذشته مورد پیگیری قرار گرفت. دریافتی ساعات اضافه‌کاری پرسنل نظام سلامت بسیا ناچیز است؛ به همین دلیل این موضوع را در کانون توجه قرار دادیم.

وی گفت: وزارت بهداشت با سازمان اداری و استخدامی به منظور افزایش دریافتی اضافه‌کاری پرسنل نظام سلامت جلساتی را برگزار کرده و امیدواریم طی یک یا دو هفته آینده به توافقات اولیه دست یابیم. در نظر داریم دریافتی اضافه‌کاری پرسنل را به میزان حداقل دو برابر افزایش دهیم تا به نحوی به معیشت کارکنان توجه داشته باشیم.

رحیمی ادامه داد: پرسنل نظام سلامت از شغل سنگینی برخوردار هستند و خدمات را ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند؛ اگرچه نمی‌توان ارزش ریالی برای خدمات نیروهای نظام سلامت در نظر گرفت، اما با اقداماتی مانند افزایش دریافتی ساعات اضافه‌کاری و فوق‌العاده خاص درنظر داریم بخشی از زحمات آنها را جبران کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا