سلامت

حتی 1 دقیقه فعالیت بدنی در روز عمرتان را طولانی تر می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مدیکال نیوز تودی اما تحقیقات جدید یک تیم بین‌المللی در دانشگاه سیدنی در استرالیا نشان می‌دهد که صرف تلاش در فعالیت‌های روزانه می‌تواند به کاهش چشمگیر این خطر و افزایش طول عمر کمک کند.

امانوئل استاماتاکیس، استاد فعالیت بدنی، سبک زندگی و سلامت جمعیت در مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی، مطالعه‌ای را رهبری کرد که نشان داد سه تا چهار قسمت یک دقیقه‌ای حرکت قوی می‌تواند علل سرطان را کاهش دهد.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان می دهد که دوره های کوتاه حرکات سریع مانند پیاده روی با قدرت می تواند مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 49 درصد کاهش دهد.

این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که الگوهای حرکتی را به تصویر می‌کشد و مزایای سلامتی آنچه را که محققان «فعالیت فیزیکی متناوب سبک زندگی شدید» یا VILPA می‌نامند اندازه‌گیری می‌کند.

دکتر استاماتاکیس به مدیکال نیوز تودی گفت: “مطالعه ما نشان می دهد که مزایای مشابهی را می توان از طریق افزایش شدت فعالیت های اتفاقی انجام شده به عنوان بخشی از زندگی روزمره به دست آورد – که هر چه بیشتر بهتر باشد.”

تیم دانشگاه سیدنی و سایر مؤسسات تحقیقاتی تأکید می‌کنند که «همه فعالیت‌ها بدون در نظر گرفتن مکان و طول آن مهم است».

فعالیت بدنی شدید سبک زندگی متناوب (VILPA) به دوره‌های 1 تا 2 دقیقه‌ای فعالیت بدنی شدید که در کارهای روزمره انجام می‌شود، مانند راه رفتن با کیف خرید یا بالا رفتن از پله‌ها اشاره دارد.

فعالیت های VILPA همچنین می تواند به افزایش ضربان قلب شما کمک کند.

VILPA بیشتر مربوط به بزرگسالان، به ویژه افراد میانسال و بالاتر است که در معرض خطر قریب‌الوقوع ابتلا به بیماری مزمن هستند و می‌میرند، تا حدی در نتیجه عدم فعالیت بدنی و سایر عوامل خطر سبک زندگی.

به گفته دکتر استاماتاکیس، VILPA ممکن است برای بزرگسالانی که تناسب اندام یا فعال نیستند امکان پذیرتر از ورزش معمولی باشد “زیرا این کار به حداقل زمان نیاز دارد و شامل هیچ آمادگی، تجهیزات یا دسترسی خاصی به امکانات نیست.”

این یافته ها اخیرا در Nature MedicineTrusted Source منتشر شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا