سلامت

خرید سمعک با قیمت مناسب از کلینیک آلفا

چنانچه به دنبال خرید سمعک مناسبی هستید، ممکن است در کنار کیفیت، فاکتور قیمت را نیز در اولویت خود قرار دهید. در نتیجه شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه مواردی بر قیمت سمعک تاثیر می‌گذارند و یا ویژگی‌های یک سمعک باکیفیت چیست؟ ما در این مقاله به طور کلی به موضوع خرید سمعک می‌پردازیم. با افزایش اطلاعات خود در این زمینه می‌توانید محصول مناسبی را تهیه کنید که کیفیت و عملکرد فوق العاده‌ای دارد. پس چنانچه قصد خرید این محصول کمک شنوایی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

سمعک چیست؟

سمعک یک دستگاه الکترونیکی کوچک و در عین حال پیشرفته است که صدا را برای افرادی که مشکلات شنوایی دارند تقویت می‌کند. به طور کلی تمامی سمعک‌ها دارای سه قسمت اصلی میکروفون، پردازنده و بلندگو هستند که هر یک به نوعی در تقویت صدا نقش اساسی دارند.

در گذشته از مدل‌های آنالوگ سمعک استفاده می‌شد که تمامی صداها را تقویت را افزایش می‌دادند و تفاوتی بین صدای گفتار و پس زمینه قائل نمی‌شدند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سمعک‌های دیجیتال وارد بازار شدند که با پردازش هدفمند اصوات، درک گفتار را برای کاربر بالا برده و صدایی تا حد زیاد طبیعی را برای او فراهم می‌کردند. سمعک‌های هوشمند و فراهوشمند آخرین نسل از سمعک‌های جدید هستند که در کنار صدای شفاف و بسیار واضح، امکاناتی را نظیر سنسورهای حرکتی، سفارشی‌سازی متناسب با محیط شنیداری، اتصال بی‌سیم به وسایل هوشمند، کنترل از راه دور و… را نیز به کاربر ارائه می‌کنند.

کلینیک <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9'>سمعک</a> آلفا

انواع مدل‌های سمعک

سمعک‌ها مدل‌های مختلفی دارند و به طور کلی به ۳ گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

سمعک‌های BTE یا همان پشت گوشی یکی از پرکاربردترین مدل‌های سمعک در دنیا به شمار می‌رود. این مدل سمعک دارای یک بدنه پلاستیکی محکم هستند که در پشت گوش قرار می‌گیرد و حاوی قطعات سمعک است. اصوات از طریق تیوب نازک به داخل مجرای گوش بیمار ارسال می‌شوند. سمعک‌های پشت گوشی برای انواع کم شنوایی خفیف تا شدید و عمیق مناسب هستند و بهترین گزینه برای سالمندان و افرادی با افت شنیداری زیاد به حساب می‌آیند. سمعک پشت گوشی میکرو نیز مدل دیگری از این گروه است که شکل ظریف‌تر و جمع و جورتری نسبت به مدل پشت گوشی استاندارد دارد و تقریباً در پشت گوش بیمار دیده نمی‌شود.

این گروه از سمعک‌ها به دسته‌های CIC، ITC و ITE تقسیم‌بندی می‌شوند و داخل مجرای گوش بیمار قرار می‌گیرند. این گروه از سمعک‌ها به سختی از بیرون قابل مشاهده هستند و در انواع نیمه دیجیتال تا هوشمند تولید می‌شوند. سمعک‌های داخلی گوشی در رنگ‌های مختلفی تولید شده‌اند که متناسب با رنگ پوست و مو بیمار قابل تهیه هستند.

در حال حاضر این مدل کوچکترین سمعک موجود در دنیا است که به طور کامل در کانال گوش بیمار قرار می‌گیرد و توسط دیگران دیده نمی‌شود. اغلب برندهای معتبر دنیا تلاش کرده‌اند سمعک‌های نامرئی باکیفیتی را تولید و به کاربران ارائه کنند. این مدل سمعک بهترین گزینه برای افرادی است که مایل به آشکار بودن سمعک خود نیستند. سمعک‌های IIC یا همان نامرئی در نزدیکی پرده گوش قرار می‌گیرند و در نتیجه صدایی تا حد زیاد طبیعی را به کاربر ارائه می‌کنند. سمعک‌های نامرئی تنها برای کم شنوایی‌های خفیف تا متوسط مناسب هستند و به دلیل کوچک بودن، بسیاری از امکانات در آن‌ها به کار نرفته است.

ویژگی‌های سمعک خوب چیست؟

یک سمعک خوب می‌تواند نویز محیط را کاهش دهد و بهترین درک گفتار را برای کاربر فراهم کند. وجود میکروفون‌های جهت دار در یک سمعک باکیفیت کمک می‌کند که توانایی شنیدن شما در محیطی با سر و صدای زیاد در محیط بهبود پیدا کند. باتری‌های قابل شارژ ویژگی مثبت دیگری هستند که کاربر را از تعویض مرتب باتری بی‌نیاز کرده و از هدر رفت وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

یک سمعک پیشرفته دارای اتصال بی‌سیم است که می‌تواند با دستگاه‌های هوشمند بلوتوث دار مانند تلفن همراه، رایانه و تلویزیون ارتباط برقرار کند. همچنین برخی از سمعک‌ها دارای کنترل از راه دور هستند که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که بدون دست زدن به سمعک، تنظیمات آن را مدیریت کنید.

خرید <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9'>سمعک</a> با قیمت مناسب از کلینیک آلفا

بهترین برند سمعک کدام است؟

به سختی می‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین تولید کننده سمعک نام برد، زیرا امروزه تمامی تولید کننده‌های معتبر سمعک تلاش کرده‌اند محصولاتی با پیشرفته‌ترین فناوری‌های موجود در دنیا را به بازار ارائه کنند. برندهای معتبر با ارائه راه حل‌های موثر در تلاش هستند که مشکل کم شنوایی کاربران را به بهترین شیوه برطرف کنند. به طور کلی زیمنس (سیگنیا)، اتیکن، ویدکس، فوناک، استارکی، ریساند، سونیک، یونیترون و برنافون از جمله بهترین تولید کننده‌های سمعک در جهان محسوب می‌شوند.

قیمت سمعک به چه مواردی بستگی دارد؟

تکنولوژی به کار رفته در سمعک اولین عامل مهمی است که در قیمت سمعک تاثیر گذار است. برند سازنده، سال ساخت و شکل و طراحی ظاهری سمعک نیز از دیگر عواملی هستند که می‌توانند بر قیمت سمعک تاثیر بگذارند.

به چه مواردی قبل از خرید سمعک باید توجه کنیم؟

در مرحله اول باید به یک مراکز شنوایی معتبر و یا کلینیک‌های شنوایی مجاز و باسابقه مراجعه کنید. این مراکز می‌توانند خدمات شنوایی باکیفیتی را به شما ارائه کنند و در حین فرایند شنوایی‌سنجی و تجویز سمعک با مشکلی مواجه نشوید. در مرحله بعد باید آزمایشات شنوایی مرتبط را انجام بدهید تا نوع و درجه کم شنوایی شما مشخص شود. با بررسی نتایج تست‌های شنوایی‌سنجی توسط شنوایی شناس، سمعک مناسب شما تجویز می‌شود.

شما باید پیش از خرید سمعک بودجه مشخصی را تعیین کنید تا متناسب با آن، مدل مختص خود را خریداری کنید. همچنین باید این موضوع را پیگیر باشید که آیا بیمه هزینه‌های سمعک را پوشش می‌دهد یا خیر؟ چنانچه بیمه شما این هزینه را پوشش دهد می‌توانید فارغ از نگرانی بابت قیمت سمعک، مدل مناسب و پیشرفته خود را خریداری کنید.

برای خرید سمعک به کجا مراجعه کنیم؟

کلینیک سمعک آلفا با بیش از ۲۴ سال سابقه یکی از بهترین مراکز شنوایی در تهران است که خدمات شنوایی باکیفیتی را به شما هموطنان گرامی ارائه می‌کند. در این مرکز علاوه بر تجویز سمعک، انجام انواع آزمایشات شنوایی بزرگسالان، نوزادان و کودکان انجام شده و همچنین انواع سمعک تنظیم و تعمیر می‌شوند. تمامی خدمات با استفاده از جدیدترین دستگاه های شنوایی روز دنیا و توسط پرسنل با تجربه و حرفه ای صورت می‌گیرند.

کلینیک سمعک آلفا نمایندگی رسمی فروش انواع مدل‌های سمعک برندهای معتبر بوده که در تمامی مدل‌ها از جمله پشت گوشی، رسیور داخل مجرا، داخل گوشی و نامرئی ارائه می‌شوند. امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل نیز برای رفاه حال سالمندان و افراد دارای مشکلات حرکتی فراهم شده است. جهت دریافت نوبت و یا کسب هرگونه اطلاعات بیشتر، از طریق شماره تلفن‌های قید شده با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا در ارتباط باشید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا