سلامت

مراقبت بعد از میکرودرم خانگی باید به چه شکل باشد؟

میکرودرم خانگی چیست؟

روش های مختلفی برای پاکسازی و جوانسازی پوست در دنیا وجود دارد. میکرودرم نیز یکی از روش هایی است که برای جوان سازی پوست انجام می گیرد. میکرودرم ابریژن یک لایه بردار فیزیکی پوست است. لایه برداری از پوست معمولا با هدف جوانسازی و پاکسازی آن انجام میشود. از مزایای این روش می توان به مقرون به صرفه بودن آن، نداشتن درد و عوارض شدید اشاره کرد. در واقع میکرودرم روشی غیر تهاجمی است که حتی احتیاجی به بیهوشی هم ندارد. دستگاه میکرودرم خانگی نیز برای مصرف های غیر حرفه ای ساخته شده اما از توان بالایی برخوردار است. 

در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید

یکی از نکاتی که باید به آن بعد انجام میکرودرم توجه کنید، نور آفتاب است. اشعه ماورا بنفش نور خورشید بعد از میکرودرم میتواند برای پوست منجر به حساسیت شود. سوزش و احساس درد از علائم نشان دهنده این موضوع هستند. استفاده از کرم ضد آفتاب میتواند تا حد زیادی مشکلات شما را حل کند. استفاده از کلاه برای پوشش کل صورت نیز راهکاری است که میتوانید آن را امتحان کنید. یک راه دیگر نیز این است که میکرودرم را به روز های خنک موکول کنید تا مشکلی از بابت نور آفتاب نداشته باشید. 

مصرف آب و مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه

درباره این موضوع میتوانید از پزشک خود هم مشاوره بگیرید اما باید بدانید به شکل کلی مصرف آب برای پوست خصوصا بعد از میکرودرم بسیار مفید است. بعد میکرودرم ابریژن باید مصرف لبنیات و گوشت را تا حدی کاهش دهید به جای آن از سبزیجات و میوه استفاده کنید. درباره ویتامین ها و مصرف آن باید حتما از پزشک خود مشورت گرفته و با برنامه ای از پیش تعیین شده به سراغ آن ها بروید. البته گاهی ممکن است پزشک بنابر شرایط شما محصولاتی خاصی پیشنهاد دهد یا در برنامه غذایی شما جایگذاری کند. 

از بین بردن التهابات

یکی از عوارض شایع میکرودرم چه در نمونه های خانگی و دستگاه میکرودرم سالنی بروز احساس سوزش در پوست است. تقریبا با توجه به شیوه ای که میکرودرم از آن برای احیای پوست استفاده میکند جلوگیری از چنین عارضه ای ناممکن بوده و باید به شکلی با آن کنار بیایید. یکی از راه های تسکین سوزش پوست بعد از میکرودرم استفاده از کمپرس سرد (یخ) است. برای این کمپرس لازم است که یخ را در ارتباطی غیر مستقیم بر روی پوست قرار دهید و پس از دو دقیقه آن را بردارید. اگر احساس سوزش در پوست خود نمیکنید از این روش بهره نبرید. توجه داشته باشید که استفاده یخ و سرد کردن بیش از حد پوست روند ترمیم آن را کند خواهد کرد. 

پوست خود را تمیز نگه دارید

بهتر است تا ساعاتی بعد از انجام میکرودرم از مواد آرایشی استفاده نکنید. زمانی که میکرودرم بر روی پوست شما انجام شده، پوستتان وضعیتی حساس را تجربه خواهد کرد. در این زمان پوست که بسیار نازک شده احتیاج دارد تا خود را بازیابی کند. برخی محصولات آرایشی دارای موادی هستند که در چنین شرایط پوستی برای شما عارضه ایجاد خواهند کرد. پس بهتر است حداکثر برای یک روز به سراغ لوازم آرایشی خود نروید. به عنوان یک توصیه کلی نیز سعی کنید همیشه از مواد آرایشی معتبر و استاندارد برای پوست خود بهره ببرید. 

کمتر عرق کنید

تعریق بیش از حد بعد از میکرودرم اتهابات پوستی را تشدید خواهد کرد. از همین رو حداقل چند روز بعد از انجام میکرودرم از فعالیت های ورزشی و سنگین خودداری کنید. شنا کردن نیز یکی از مواردی است که ممکن است پوست حساس شما را اذیت کند. پوست در چنین حالتی به کلر واکنش منفی نشان خواهد داد و باکتری ها راحت تر میتوانند از طریق منافذ پوستی که دست بر قضا بخاطر میکرودرم باز شده اند، وارد پوست شما شوند. ورود باکتری نیز مقدمه آکنه و حساسیت پوستی است. پس شنا کردن را هم به عنوان یکی از موارد منع بخاطر داشته باشید.

استفاده از ماسک های خانگی

استفاده از ماسک هم بعد از میکرودرم خانگی میتواند تا بسیار مفید واقع شود. ژل آلوئه ورا از محصولاتی است که به خوبی از پس بازسازی پوست بر می آید. استفاده از آن فرایند بهبودی پوست پس از میکرودرم را سرعت می بخشد. به شکل کلی خنک نگه داشتن پوست بعد از میکرودرم بهترین و درست ترین کاری است که شما باید انجام دهید. آب گرم، سونا و حرارت اصلا برای پوست شما مفید نیست و باید از آن دوری کنید. 

پوست خود را بیش از حد لمس نکنید

اگر شغلی دارید که مجبورید پوست خود را لمس کنید یا به آن ضربه بزنید بعد از میکرودرم باید برای خود مرخصی لحاظ کنید. احساس خارش پس از میکرودرم طبیعی است اما برطرف کردن آن با لمس پوست اشتباه بدی است. لمس بیش از حد ممکن است برای پوست شما بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به خونریزی و زخم شود. پس این مسئله را جدی بگیرید تا مشکلی پیش نیاید. اگر احساس خارش در پوست خود دارید سعی کنید تا با ژل آلوئه ورا آن را تسکین ببخشید.

سخن آخر

میکرودرم یکی از روش های پاکسازی پوست بوده که بیشتر شهرت آن بخاطر نتیجه سریع و عوارض پایین آن است. مراجعه به پزشک و مراکز زیبایی یکی از راه هایی است که شما میتوانید بوسیله میکرودرم پوست خود را جوان کنید. میکرودرم یکی از کم عارضه ترین روش های برای جوان سازی پوست است. خرید دستگاه میکرودرم خانگی نیز میتواند برای شما راه گشا باشد. توجه داشته باشه که حتما از مراقبت هایی که در مقاله ذکر کرده استفاده لازم را داشته باشید. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. 

منبع سلامت نیوز

آگهی
دکمه بازگشت به بالا