سلامت

چطور تشخیص دهیم فردی قابل اعتماد نیست؟

اعتماد بخش مهمی از هر رابطه است، اما چیزی نیست که به راحتی آن را به دست آورید،‌ بلکه از طریق اعمال، کلمات و مهمتر از همه، رفتار به دست می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز از همشهری آنلاین از hackspirit، هرکسی که با آنها برخورد می کنید آنقدر که به نظر می رسد قابل اعتماد نیستند. برخی از افراد در نشان دادن رفتارهای ظریفی که نیت واقعی آنها را آشکار می کند، مهارت دارند.

در این مطلب ۸ نشانه کوچک و در عین حال مهم برای شما آورده‌ایم که با توجه به آنها، می توانید خود را از فریب و حس ناامیدی در امان بدارید.

۱) ثبات ندارند

ثبات فضیلتی است که اکثر افراد قابل اعتماد از آن برخوردارند. این به ایجاد قابلیت پیش بینی و قابلیت اطمینان کمک می کند – دو سنگ بنای اعتماد.

اما نکته اینجاست – کسانی که نباید به آنها اعتماد کرد، اغلب فاقد ثبات هستند. کلمات آنها با اعمالشان مطابقت ندارد، یا رفتار آنها بسته به موقعیت یا افرادی که با آنها در تعامل هستند به شدت متفاوت است.

این ناهماهنگی نشان می دهد که آنها ممکن است آنطور که به نظر می رسد صادق نباشند.

اگر گفتار و کردار شخصی با هم هماهنگ نیست، یا اگر به نظر می رسد رفتار او مانند باد تغییر می کند، توجه داشته باشید. اعتماد مبتنی بر ثبات است.

۲) از تماس چشمی اجتناب می کنند

تماس چشمی بخش مهمی از ارتباطات است. این نشان می دهد که شخصی که با او صحبت می کنید حاضر و از همه مهمتر صادق است.

اما افرادی که نباید به آنها اعتماد کرد، اغلب از تماس چشمی اجتناب می کنند. آنها ممکن است به پایین نگاه کنند، به اطراف نگاه کنند، یا فقط حواسشان پرت به نظر برسد.

۳) دیگران را سرزنش می کنند

قبول مسئولیت اشتباهات خود نشانه صداقت است. این نشان می دهد که یک فرد صادق، مسئولیت پذیر و متواضع است – همه ویژگی های یک فرد قابل اعتماد.

برعکس، کسانی که سریع دیگران را سرزنش می کنند ممکن است چندان قابل اعتماد نباشند. آنها تمایل دارند که مسئولیت را به گردن دیگری بیاندازند، حتی زمانی که خودشان به وضوح مقصر هستند.

بنابراین اگر متوجه شدید که شخصی دائماً از قبول مسئولیت امتناع می کند، ممکن است نشانه ظریفی باشد که قابل اعتماد نیست.

۴) اغلب قول‌ها را زیر پا می گذارند

قول، قرارداد شفاهی اعتماد و اعتبار است. وقتی کسی قولی می‌دهد، اساساً می‌گوید: «می‌توانی به من تکیه کنی».

اما وقتی کسی مرتباً وعده های خود را زیر پا می گذارد، چیزی بیش از ناامید کننده است. این نشانه واضحی است که نمی توان به آنها اعتماد کرد. چه تعهدات گاه به گاه یا تعهدات جدی، اگر آنها دائماً شما را ناامید می کنند، وقت آن است که اعتماد آنها را زیر سوال ببرید.

۵) بیش از حد غیبت می کنند

شایعه پراکنی فقط ناخوشایند نیست. این رفتاری است که می تواند به طور جدی اعتماد را تضعیف کند. اگر کسی به راحتی پشت سر دیگران صحبت می کند، باید فکر کنید وقتی در کنار شما نیست در مورد شما چه می گوید.

۶) هرگز عذرخواهی نمی کنند

همه ما اشتباه می کنیم؛ بخشی از انسان بودن است اما توانایی اعتراف به اشتباه و عذرخواهی صادقانه چیزی است که ما را متمایز می کند.

عذرخواهی نشان می دهد که شما برای رابطه بیشتر از منیت خود ارزش قائل هستید.

اما افراد غیرقابل اعتماد هرگز عذرخواهی نمی کنند، حتی زمانی که آشکارا در اشتباه هستند. گویی اعتراف به اشتباه وجهه آنها را از بین می برد.

این امتناع از عذرخواهی می تواند نشانه ظریفی از غیرقابل اعتماد بودن باشد. این نشان دهنده فقدان فروتنی و ناتوانی در پاسخگویی به اعمال خود است.

۷) بیش از حد رازدار هستند

شفافیت جزء ضروری اعتماد است. این در مورد باز بودن، صادق بودن و تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات مربوطه است.

اما کسانی که نباید به آنها اعتماد کرد، اغلب در رازداری افراط نشان می دهند. آنها ممکن است اطلاعات را پنهان کنند، از سؤالات مستقیم طفره بروند، یا به نظر بیش از حد از امور شخصی خود محافظت کنند.

در حالی که همه حق دارند حریم خصوصی داشته باشند، سطح غیرمعمول رازداری می تواند نشان دهد که آنها چیزی برای پنهان کردن دارند یا اینکه کاملاً صادق نیستند.

۸) همدلی ندارند

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است. این یک ویژگی است که ارتباط، درک و اعتماد را تقویت می کند.

با این حال، کسانی که فاقد همدلی هستند، اغلب برای ایجاد روابط واقعی و قابل اعتماد تلاش می کنند. آنها ممکن است احساسات دیگران را نادیده بگیرند، علاقه کمی به تجربیات دیگران نشان دهند، یا در صورت لزوم از ارائه حمایت کوتاهی کنند.

اگر فردی فاقد همدلی باشد، این چیزی بیش از یک نقص شخصیتی است. این نشانه واضحی است که ممکن است قابل اعتماد نباشند. به هر حال، اعتماد بر اساس درک و احترام متقابل ساخته شده است – و بدون همدلی، به سختی می توان به آنها دست یافت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا