سلامت

چه تعداد شیرخشک مشمول یارانه است/ موارد تخلف داروخانه‌ها

مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، در ارتباط با سهمیه شیرخشک یارانه ای کودکان زیر دو سال و تخلفات داروخانه‌ها، توضیحاتی داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علیرضا رستمی گفت: از سال گذشته سازمان غذا و دارو نسبت به اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک های رگولار و رژیمی اقدام کرد.

وی افزود: بدین منظور برای برداشتن بار هزینه اضافی از دوش مردم، قرار شد یارانه از کارخانه به مصرف کننده نهایی تعلق بگیرد.

رستمی با اشاره به همراهی بیمه سلامت برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ شیرخشک یارانه‌ای، گفت: بر همین اساس، تا ۱۰ عدد شیرخشک برای کودکان زیر دو سال به صورت یارانه‌ای به خانواده‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین شیرخشک مصرفی کودکان زیر دو سال در هر ماه ۸ قوطی است که تا ۱۰ قوطی شامل یارانه می‌شود. برای تهیه بیشتر از این تعداد، محدودیتی وجود ندارد، اما شامل یارانه نمی‌شود.

رستمی در واکنش به این سوال که آیا داروخانه‌ها در توزیع شیرخشک یارانه‌ای دچار تخلف می‌شوند، گفت: ممکن است برخی داروخانه‌ها از عرضه شیرخشک یارانه‌ای امتناع کنند که تعداد آنها خیلی اندک است و کمتر از نیم درصد داروخانه‌ها دچار چنین تخلفی می‌شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا