سلامت

قتل فجیع یک محیط بان در “منطقه حفاظت شده انگوران” استان زنجان

محیط زیست: قتل ارتباطی با شغل محیط بان نداشته است

سلامت نیوز: یک محیط بان زنجانی و پسرعمویش در “منطقه حفاظت شده انگوران” به طرز فجیعی به قتل رسیدند. هنوز از قاتل و جزییات ماجرا خبری در دست نیست؛ اما قتل در منطقه ای رخ داده که صنایع و سدهای بزرگی در دست ساخت و یا فعالیت هستند و انواع تعارض ها با محیط زیست و محیط بانان وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز محیط بان حسین غلامی که از محیط بان های صبور و با اخلاق بوده و به تازگی استخدام شده بود همراه با پسرعموی خود در یکی از باغ های روستای شان “سریک ماهنشان” که در بخش مستثنیات “منطقه حفاظت شده انگوران” قرار گرفته به دست افراد ناشناس به قتل رسیدند.

هنوز از جزئیات این رخداد تلخ و دهشتناک خبری در دست نیست و تحقیقات برای روشن شدن هویت و انگیزه قاتلان آغاز شده است؛ اما محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان اعلام و اصرار کرد که این محیط بان در خارج از ساعت خدمت به قتل رسیده و فوت او هیچ ارتباطی به شغل محیط بانی او نداشته است.

حال پرسش این است که چگونه و بر اساس چه مستندات و کدام اطلاعات، آقای مدیرکل با این اطمینان حکم می دهد که قتل محیط بان فوق، انگیزه های شخصی دارد خدا می داند و بس!

“منطقه حفاظت شده انگوران” منطقه ای پر از تعارض از منظر صنایع و سدسازی است که انگیزه برای تعارض با محیط بان ها را بیشتر می کند. حوزه های معدنی از جمله صنعت روی، بزرگ ترین معدن روی خاورمیانه، کارخانه تراوری روی، سد مراش از جمله این موارد هستند که در جوار این منطقه فعالیت دارند و همواره زمینه ای برای ایجاد برخورد با محیط بانان فراهم است.

از سوی دیگر استان زنجان نخستین باری نیست که چنین حوادث تلخ و پر ابهامی را تجربه می کند. 2 سال پیش در منطقه “سرخ آباد” قتل 2 محیط بان مهدی مجلل و میکاییل هاشمی به دست افراد ناشناس اتفاق افتاد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا