سلامت

خواب خوب، احساس تنهایی را کم می‌کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد خواب خوب می‌تواند احساس تنهایی را به‌خصوص در میان جوانان به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آفتاب، یک مطالعه جدید نشان داد که سلامت بهتر خواب با سطوح پایین‌تر تنهایی مرتبط است و این ارتباط در جوانان بیشتر است. نتایج این تحقیق حاکی است خواب بهتر، بر کاهش قابل توجه تنهایی به طور کلی و نیز «تن‌هایی عاطفی» و «تن‌هایی اجتماعی» موثر است.

«تن‌هایی یک بحران فوری در بهداشت عمومی است و نیاز مبرمی وجود دارد که ارائه‌دهندگان خدمات سلامت آن را بهتر درک کنند و به آن رسیدگی کنند.» این را جوزف دزیرزوسکی، نویسنده و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید. او که دکترای روانشناسی بالینی دارد و معاون تحقیقات بنیاد ملی خواب در واشنگتن است، تأکید می‌کند: «تحقیق ما نقش مهمی که خواب در درک تنهایی در طول زندگی بزرگسالان ایفا می‌کند را برجسته می‌کند. شاید تلاش برای بهبود سلامت خواب بتواند تأثیر مفیدی بر تنهایی داشته باشد، به ویژه برای جوانان.»

احساس تنهایی یک بحران جدی در آمریکا

در سال ۲۰۲۳، یک هشدار در مورد بحران سلامتی عمومی ناشی از تنهایی، انزوا و عدم ارتباط در آمریکا صادر شد. این هشدار تأکید کرد که حتی قبل از شروع همه‌گیری کووید-۱۹، تقریباً نیمی از بزرگسالان آمریکایی گزارش کرده‌اند که سطوح قابل اندازه‌گیری از تنهایی را تجربه کرده‌اند.

به گفته محققان این مطالعه، تلاش‌ها و برنامه‌هایی که هدفشان کاهش تنهایی است، باید بر ترویج سلامت خواب به ویژه در جوان‌ترها تأکید داشته باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا