سلامت

ورزش در طبیعت فواید مضاعفی دارد

محققان می گویند؛

یک بررسی جدید نشان می دهد که ورزش در فضای طبیعی- دویدن در پارک و دوچرخه سواری در امتداد مسیر سلامت- می تواند مفیدتر از ورزش در داخل خانه باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیسن نت، «جی مدوک»، محقق ارشد و مدیر مرکز سلامت و طبیعت دانشگاه تگزاس، گفت: «واضح است که محیط‌های طبیعی می‌تواند مکانی مؤثر برای ارتقا فعالیت بدنی باشد. مردم عموماً از بودن در فضای باز لذت می‌برند، پارک‌ها، مسیرها و باغ‌های محلی محبوب‌ترین مکان‌ها هستند.»

به گفته محققان، چنین ورزش‌هایی می‌تواند از مشکلات سلامت مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت، برخی سرطان‌ها و پوکی استخوان جلوگیری کند. همچنین می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، خلق و خو را بهبود بخشد، به کنترل درد کمک کند و امید به زندگی را افزایش دهد.

برای این مطالعه، محققان داده‌های تحقیقات قبلی را در مورد مزایای ورزش در فضای باز در مقایسه با تمرینات داخل سالن تجزیه و تحلیل کردند.

مطالعات، ترکیبی از مزایای بالقوه فعالیت بدنی در فضای باز را نشان دادند: بهبود خلق و خو و عملکرد مغز، تعامل اجتماعی بهتر، و لذت بیشتر از ورزش.

محققان خاطرنشان کردند که مطالعات بر نتایج کوتاه مدت کمتر از یک سال متمرکز شده بود. حال باید مزایا در درازمدت هم بررسی شود.

به گفته محققان، مردان بیشتر از زنان از پارک‌ها و فضاهای سبز استفاده می‌کنند، که احتمالاً به دلیل نگرانی‌های امنیتی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا