سلامت

ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟

مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: طبق آمار سازمان غذا و دارو، داروی وارفارین سال گذشته بیش از نیاز کشور وارد شد اما در داروخانه‌ها و جامعه شاهد کمبود وارفارین هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فانا، احمدی افزود: مشکلی که موجب می‌شود ما با کمبود مواجه شویم نوع توزیع است؛ سازمان غذا و دارو بیشتر طرفدار داروخانه‌های دولتی و هلال‌احمر است و همین امر باعث شده‌ ۱۶هزار داروخانه بخش خصوصی از این دارو محروم باشند.

وی بیان داشت: مردم‌ کمترین استفاده از این دارو را دارند و بیشتر سهمیه‌ها به داروخانه‌های دولتی داده می‌شود و چون تعداد این نوع داروخانه‌ها محدود است، از این داروخانه‌ها به بیرون نشر پیدا می‌کند.

احمدی اظهار داشت: مکاتبات متعددی در این خصوص با سازمان غذا و دارو داشتیم چرا که ما نباید داروخانه‌ای به اسم داروخانه دولتی و منتخب داشته‌باشیم و تمامی داروخانه‌ها منتخب هستند و اگر دارویی وارد می‌شود باید در تمامی داروخانه‌ها به طور متوازن توزیع شود.

گفتنی است، مخاطبان «خبرفوری» با ارسال پیام‌های متعددی اعلام کردند که برای تهیه یکی از مهمترین داروهای بیماران قلبی یعنی «وارفارین» دچار مشکل شده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا