سلامت

باران بهاری رکورد شکست

‌موج دوم ‌ بارش‌های اردیبهشتی در روزهای گذشته بسیاری از استان‌های کشور را در بر گرفت و دربرخی مناطق منجر به سیل شد.این بارش‌ها همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی ازتداوم بارش‌های بهاری تا پایان اردیبهشت‌ماه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، ادامه آماده‌باش، موج دوم بارش‌های اردیبهشتی که گفته می‌شود تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد، طی روزهای گذشته در 20 استان منجر به سیلاب و آب‌گرفتگی شد؛ آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد.

قائم‌مقام معاونت عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه بارش‌ها در جنوب، جنوب غرب، شمال، شمال غرب، مرکز و حتی در نوار شرقی منجر به سیلاب و آب‌گرفتگی شده بود به همشهری گفت که از 12 تا 15اردیبهشت‌ماه عملیات امداد و نجات در 20استان انجام شده است. به‌گفته حسین عرفانی، با توجه به اینکه سازمان هواشناسی تا دوشنبه و حتی در برخی استان‌ها تا اواخر هفته هشدار نارنجی صادر کرده است، امدادرسانی‌ها و آماده‌باش همچنان ادامه دارد.‌

این اردیبهشت رکورد زد

آن‌طور که آمارها نشان می‌دهند از ابتدای‌ماه جاری منتهی به هشتم اردیبهشت در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱میلی‌متر بارش ثبت شده؛ درحالی‌که میزان آن در بلندمدت ۶.۹میلی‌متر است؛ در نتیجه ۷۴.۲درصد با افزایش بارش نسبت به بلندمدت روبه‌رو بوده‌ایم. اما رکوردها در برخی مناطق هم جالب است؛ برای مثال محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت که میزان بارش در 10ایستگاه‌ چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان۱۴۳، بانست۱۷۵ و بریس۱۱۷ از بدو تاسیس تاکنون بی‌سابقه بوده است. از گراش استان فارس هم خبر رسیده که بهار ۱۴۰۳ پرباران‌ترین بهار ۳۰سال اخیر بوده است.

باران تا پایان هفته ادامه دارد

پیش‌بینی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه (16اردیبهشت) بارش باران بهاری به شکل رگبار پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی و شمالی، برخی نقاط شمال و غرب و برخی نقاط نیمه شمالی سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد. از روز دوشنبه (17اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب شاهد بارش در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، غرب سواحل دریای خزر و برخی نقاط اصفهان، بوشهر، فارس، غرب و جنوب یزد خواهیم بود. بارش باران تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

باران بهاری رکورد شکست

آگهی
دکمه بازگشت به بالا