سلامت

عفونت سینوسی چه فرقی با سرماخوردگی و آلرژی دارد؟

تشخیص تفاوت میان عفونت سینوسی با سرماخوردگی و آلرژی ممکن است کمی دشوار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، گرفتگی بینی و سردرد از علائم رایج هر سه بیماری عفونت سینوسی، سرماخوردگی و آلرژی است که می‌تواند باعث سردرگمی مبتلایان شود. با این حال، تشخیص تفاوت‌های کلیدی میان این سه می‌تواند سرنخ‌هایی برای درمان صحیح بدهد.

عفونت سینوسی

عفونت سینوسی التهاب مجاری بینی است که توسط باکتری ایجاد می‌شود.

احتقان سینوسی می‌تواند منجر به احساس درد و احساس پری در وسط صورت شود. فشار سینوسی یا سردرد زمانی که به جلو خم می‌شوید یا دراز می‌کشید بدتر می‌شود.

باکتری‌ها یا ویروس‌ها باعث عفونت سینوسی می‌شوند.

معمولا عفونت‌های سینوسی خود به خود برطرف می‌شوند، اما برخی ممکن است نیاز به دارو داشته باشند. اگر بیش از هفت تا ۱۰ روز طول بکشد، ممکن است آنتی بیوتیک برای شما تجویز شود.

سرماخوردگی

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی است که بینی و گلو شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با سرماخوردگی معمولی، دچار گرفتگی و آبریزش بینی خواهید شد. همچنین باید منتظر گلودرد و سردرد و همچنین سرفه و عطسه باشید. سرماخوردگی همچنین می‌تواند باعث ایجاد تب شود.

سرماخوردگی نتیجه ویروس‌هایی است که باعث التهاب غشای بینی و گلو می‌شود. این می‌تواند ناشی از یکی از بیش از ۲۰۰ ویروس مختلف باشد.

ویروس سرماخوردگی معمولاً بدون درمان در عرض ۷ تا ۱۰ روز از بین می‌رود. اما اگر علائم برای مدت طولانی‌تری باقی بمانند، ممکن است سینوزیت داشته باشید.

آلرژی

آلرژی التهاب مجاری بینی است که در اثر قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا مانند گرده گل ایجاد می‌شود.

احتقان بینی یک علامت شایع آلرژی است. معمولاً با آبریزش بینی، عطسه و خارش بینی و چشم همراه است. به خاطر داشته باشید که آلرژی هرگز باعث تب نمی‌شود.

واکنش‌های آلرژیک توسط آلرژن‌ها ایجاد می‌شود. آلرژن‌های{محرک} رایج داخلی شامل کپک، گرد و غبار و شوره حیوانات و خارجی مانند گرده گل هستند.

اگر آلرژی فصلی دارید، علائم شما در طول بهار و پاییز ظاهر می‌شود. اگر به محرک‌های داخلی آلرژی دارید، ممکن است علائم را در طول سال تجربه کنید.

از آنجایی که این شرایط علائم مشابهی مانند احتقان دارند، داروهایی مانند اسپری بینی، آنتی هیستامین خوراکی و قطره‌های چشمی می‌توانند به کاهش ناراحتی شما کمک کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به رفع عفونت‌های ویروسی، استراحت تا جایی که می‌توانید است. و اگر داروهای آلرژی مصرف می‌کنید، مصرف آن‌ها را طبق معمول ادامه دهید. آنها می‌توانند برای سرکوب برخی علائم مفید باشند.

وقتی سرماخوردگی و عفونت سینوسی دارید، مایعات شفاف مانند آب و آبگوشت بهترین هستند. این به این دلیل است که به روان شدن غشاهای مخاطی گلو کمک می‌کند. وقتی صحبت از آلرژی به میان می‌آید، تمام تلاش خود را بکنید تا از محرک‌ها و محرک‌های احتمالی دوری کنید. اما درمان‌هایی با آنتی هیستامین و ایمونوتراپی نیز وجود دارد. هنگامی که افراد سرماخوردگی یا آلرژی دارند، پوشش داخلی بینی متورم می‌شود. این امر از تخلیه صحیح مخاط جلوگیری می‌کند که می‌تواند منجر به سینوزیت شود. افراد مبتلا به آلرژی یا آسم ممکن است در برابر سینوزیت آسیب پذیرتر باشند، زیرا احتمال زیادی وجود دارد که راه‌های هوایی بیشتر ملتهب شوند. با این حال، در مورد عفونت سینوسی، اگر علائم شما بدتر شد یا بیش از دو هفته طول کشید، باید برای تسکین به پزشک مراجعه کنید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا