دانش و فناوری

آموزش: ۸ نکته مفید که امنیت کاربران واتس‌اپ را افزایش می‌دهد

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ، ویژگی‌های بی‌شماری از جمله اشتراک‌گذاری وضعیت، چت‌های گروهی و تماس‌ها را ارائه می‌دهد که ارتباط یکپارچه را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایتنا، روزنامه “Times of India” گزارش داد که ماهیت باز بودن برنامه به این معنی است که هر کسی که شماره تلفن شما را داشته باشد می‌تواند با شما تماس بگیرد، که این امر نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی را افزایش می‌دهد و توضیح می‌دهد که این دسترسی از واتس‌اپ یک هدف اصلی برای هکرها در سراسر جهان است.

این روزنامه 9 نکته اساسی را برای اطمینان از ایمنی شما در واتس اپ فهرست کرده است.

عکس پروفایل خود را مخفی کنید
عکس پروفایل شما برای هرکسی که شماره تماس شما را دارد قابل مشاهده خواهد بود مگر اینکه تنظیمات خود را تنظیم کنید. برنامه واتس‌اپ اکنون به کاربران اجازه می‌دهد عکس پروفایل خود را از همه افراد غیر مخاطب یا از مخاطبین خاص مخفی کنند.

این ویژگی حفظ حریم خصوصی اضافه شده از مشاهده عکس شما توسط کاربران ناشناس جلوگیری می کند.

قبل از اشتراک گذاری اطلاعات را تأیید کنید
واتس‌اپ به دلیل انتشار سریع اطلاعات نادرست مشهور است، بنابراین قبل از به اشتراک گذاشتن هرگونه خبر یا پیام، باید اطلاعات را از منابع موثق بررسی کنید. ارسال اطلاعات تایید نشده می‌تواند به انتشار اخبار جعلی کمک کند.

از پیوستن به گروه‌های ناشناس خودداری کنید
هنگام پیوستن به گروه‌های واتس‌اپ، به ویژه گروه‌هایی که توسط افراد یا سازمان‌های ناشناس ساخته شده‌اند، احتیاط کنید.  

بسیاری از کلاهبرداری‌ها، از جمله کلاهبرداری‌های مرتبط با بیت‌کوین و کلاهبرداری‌های تجاری، در چنین گروه‌هایی رایج است. فقط پیوستن به گروه‌های مورد اعتماد می‌تواند به شما در پیشگیری از این خطرات کمک کند.

 

قبل از افزودن افراد به گروه‌ها اجازه بگیرید
برای احترام به حریم خصوصی مخاطبین خود، همیشه قبل از اضافه کردن شخصی به گروه واتس‌اپی اجازه بخواهید.

به اشتراک گذاری اطلاعات بدون رضایت می‌تواند حریم خصوصی را نقض کرده و باعث ناراحتی مخاطبین شما شود.

پیام‌های زنجیره‌ای “خوش شانس/بدشانس” را نادیده بگیرید
پیام‌هایی که در صورت فوروارد شدن نوید خوش شانسی یا در صورت نادیده گرفتن بدشانسی می‌دهند، یک مزاحمت رایج در واتس‌اپ هستند. این پیام‌های زنجیره‌ای صندوق ورودی شما را به هم می‌ریزد و هیچ ارزش واقعی ارائه نمی‌دهد.  

مراقب لینک‌ها و قول‌های مشکوک باشید
به پیام‌هایی که موارد رایگان ارائه می‌دهند یا اعلام می‌کنند در مسابقاتی که در آن شرکت نکرده‌اید، برنده شده‌اید، مشکوک باشید و از کلیک روی لینک‌های مخاطبین ناشناس یا آن‌هایی که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند درست نباشند، خودداری کنید، زیرا ممکن است به سایت‌های فیشینگ یا بدافزار هدایت شوید.

 

آموزش: ۸ نکته مفید که امنیت کاربران واتس‌اپ را افزایش می‌دهد

تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید
تأیید دو مرحله‌ای یک لایه امنیتی اضافی به حساب واتس‌اپ شما اضافه می‌کند.

دانلود فقط از منابع رسمی
واتس‌اپ را فقط از فروشگاه گوگل پلی یا اپ‌استور اپل دانلود کنید. از فروشگاه‌های شخص ثالث و نسخه‌های اصلاح‌شده برنامه که ادعا می‌کنند ویژگی‌های اضافی ارائه می‌کنند خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند امنیت شما را به خطر بیندازد.

با پیروی از این دستورالعمل‌ها می توانید امنیت خود را تا حد زیادی افزایش دهید و از تجربه ایمن‌تر واتس‌اپ لذت ببرید.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا