دانش و فناوری

آیا هوش مصنوعی استفاده از تلفن را کاهش می دهد؟

یک گوشی هوشمند می‌تواند با آسان‌تر کردن دسترسی به اطلاعات، زندگی را بهتر کند، اما این آسایش هزینه دارد!

به گزارش ایتنا، گوشی‌های هوشمند طوری طراحی شده‌اند که نادیده گرفتنشان دشوار است. از طریق رنگ‌ها، صداها و لرزش‌هایشان؛ این فناوری‌ها کاربران را درگیر خود نگه می‌دارد.

حتی به گفته کارشناسان، ویژگی‌هایی مانند اسکرول کردن به سمت پایین برای «رفرش» از دستگاه‌های بازی کازینو الهام گرفته شده است.

این احتمال وجود دارد که مردم با استفاده از Apple Intelligence کمتر از آیفون خود استفاده کنند. این همان چیزی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز به آن معتقد است. با قابلیت Apple Intelligence زمان کمتری صرف استفاده از گوشی خواهد شد. 

کوک خاطر نشان کرد که اپل هرگز علاقه‌ای به وادار کردن مردم به صرف زمان زیاد با دستگاه‌های خود نداشته است.مدیر عامل این شرکت قبلاً نیز نظرات مشابهی را بیان کرده و گفته بود که مردم باید بیشتر روی مسائل مهم تمرکز کنند تا روی گوشی‌های هوشمند خود.

کوک اشاره کرد که ویژگی‌هایی مانند «زمان صفحه» مدت زمانی را که در آیفون خود می‌گذرانید همراه با تنظیمات فوکوس، که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تلفن‌هایشان را بی‌صدا کنند یا فقط اعلان‌های خاصی را دریافت کنند، ردیابی می‌کنند.

اپل ویژگی‌های زیادی را به آیفون اضافه کرده است که آگاهی از میزان زمانی که مصرف‌کنندگان روی دستگاه‌های خود می‌گذرانند افزایش می‌دهد و به کاهش استفاده آن‌ها از تلفن کمک می‌کند.

این غول فناوری همچنین شراکت خود را با OpenAI افشا کرد. این همکاری به کاربران امکان می‌دهد مشترک سیری شوند که بر روی سیستم هوش مصنوعی ChatGPT اجرا می‌شود و به افراد کمک می‌کند بهره‌وری بیشتری داشته باشند و کارها را سریع‌تر انجام دهند.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا