دانش و فناوری

اختصاص ۲ گرنت برای دانش‌بنیانی و فناوری سطح بالا از سوی وزارت علوم

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت و امیدوارم این مبلغ را برای سال جاری نیز تامین کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی خیرالدین امروز در وبینار روز آزمایشگاه ملی با اشاره به نقش آزمایشگاه‌ها در توسعه فناوری، اظهار کرد: اگر قرار است ایده‌ای به محصول تبدیل شود، باید تحقیقاتی در آزمایشگاه صورت گیرد؛ از این رو وجود آزمایشگاه در تحقیقات فناورانه بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: سطوح فناوری یک تا ۴ در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها انجام می‌شود و در طی آن یک ایده به نمونه آزمایشگاهی تبدیل می‌شود و از سطح فناوری ۵ تا ۸ نمونه واقعی محصول تولید می‌شود که در این مرحله در پارک‌های علم و فناوری انجام خواهد شد.

خیرالدین، یکی از پارامترهای مهم در تولید فناوری را آزمایشگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی دانست و یادآور شد: اگر قرار است بر روی فناوری‌های “های‌تک” و بر لبه دانش و فناوری حرکت کنیم، باید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته در اختیار باشیم؛ چرا که با تجهیزات سنتی نمی‌توان تحقیقات بر روی لبه دانش انجام داد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به وضعیت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آزمایشگاهی اختصاص یافت و امیدوارم این مبلغ را برای سال جاری نیز تامین کنیم.

وی، به اعطای گرنت فناورانه به تحقیقات فناورانه اشاره کرد و توضیح داد: این گرنت به دانشجویان و اساتیدی که در حوزه فناوری فعال هستند، اعطا می‌شود. این گرنت به اساتید داده نمی‌شود، بلکه به دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد و امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی داده می‌شود.

خیرالدین اضافه کرد: این گرنت شامل ۳۰ تا ۸۰ میلیون تومان است که برای هر دانشجوی دوره دکتری و ارشد اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: این گرنت شامل گرنت جوانه،‌ شکوفایی و رشد است که گرنت جوانه به رساله‌های با رویکرد ایده‌های فناورانه و بازارگرا و گرنت‌های شکوفایی و رشد برای حوزه‌های دانش‌بنیانی و فناوری با سطوح بالا اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا