دانش و فناوری

«ادیسه» از ماه به زمین عکس فرستاد

پس از فرود روی ماه؛

یک لندر ماه متعلق به شرکت خصوصی آمریکایی که طی فرود روی سیاره واژگون شده بود، نخستین تصاویر خود از سطح ماه را به زمین ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، لندر ادیسه که توسط شرکت Intuitive Machinesساخته شده، هفته گذشته روی ماه فرود آمد. اما یکی از پایه های آن هنگام فرود روی سطح گیر کرد و در نتیجه لندر واژگون شد.

شرکت آمریکایی روز دوشنبه در آپدیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ادیسه از روی سطح ماه همچنان با تیم کنترل پرواز در مقر «نواکنترل» در ارتباط است.

این پست حاوی دو عکس بود که یکی از آنها مربوط به فرود فضاپیمای ۶ ضلعی و دیگری ۳۵ دقیقه پس از واژگون شدن ابزار ثبت شده بود و سطح خاکی پست و بلند دهانه«مالاپرت» را نشان می دهد.

«ادیسه» از ماه به زمین <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b9%da%a9%d8%b3'>عکس</a> فرستاد

ناسا تصمیم دارد در دهه جاری دوباره فضانوردان را به ماه بفرستد و حدود ۱۲۰ میلیون دلار به Intuitive Machinesپرداخته که بخشی از برنامه جدید برای واگذاری ماموریت های ارسال محموله به بخش خصوصی و تحریک اقتصاد تجاری در ماه است.

ادیسه مجموعه ای از ابزارهای ناسا را همراه خود دارد که برای بهبود درک علمی از قطب جنوب ماه ساخته شده اند. زیرا سازمان فضایی آمریکا قصد دارد در برنامه آرتمیس خود فضانوردان را به ماه بفرستد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا