دانش و فناوری

ارسال «ربات جراح» به ایستگاه فضایی

یک ربات جراح قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال شود تا با انجام آزمایش‌هایی در مدار زمین آماده عملیات پزشکی بر روی فضانوردان در سفر به ماه و مریخ شود.

به گزارش اسپیس، اگرچه این یک ربات انسان نما با بدنه فلزی نیست که روپوش سفید به تن کرده و چاقوی جراحی به دست داشته باشد، اما همچنان ماموریت آن هیجان انگیز به نظر می رسد.

محققان در روز سه‌شنبه هفته جاری، به همراه کپسول باری سیگنوس (متعلق به شرکت نورتروپ گرومن) مجموعه‌ای از آزمایش‌های نوآورانه جدید را به فضا ارسال خواهند کرد. پرتاب این کپسول در ساعت ۱۷:۰۷ به وقت گرینویچ انجام خواهد شد. اگر همه چیز به طور مطابق برنامه پیش‌روی کند، کپسول روز بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رسید.

 

یکی از آزمایش‌های این مجموعه، دستگاه رباتیکی به وزن ۹۰۰ گرم است. این دستگاه دو بازوی قابل کنترل دارد، یکی از آنها دارای نگهدارنده و دیگری دارای قیچی است. این محصول توسط شرکتی به نام Virtual Incision توسعه داده شده است.

این پزشک رباتیک در آینده قرار است بتواند با پزشکان انسانی روی زمین ارتباط برقرار کند و همزمان با پزشکان بر روی بدن فضانورد بیمار عملیات پزشکی با دقت بالا را انجام دهد.

منبع ایتنا
آگهی
دکمه بازگشت به بالا