دانش و فناوری

از برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها چه خبر؟


کلاس‌های دانشگاه‌ها در هفته اول کشور به صورت حضوری و با حضور بیشتر دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با آغاز سال تحصیلی جدید، کلاس‌های درس دانشگاه‌ها برای تمام رشته‌ها در تمام مقاطع به صورت حضوری برگزار شد.

این مسأله از آنجایی قابل توجه بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال ۹۹ کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده بود و پس از شیوع ویروس کرونا این اولین سالی است که کلاس‌های دانشگاه‌ها از ابتدای سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار شد.

از نهم مهرماه کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار شد و این مسأله با آشوب‌ها و اتفاقات اعتراض آمیز در خیابان‌ها همزمان بود به طوریکه برخی دانشجویان جوان کشور نیز تحت تاثیر جوسازی‌های رسانه‌های دشمن تحریک شده و در دانشگاه‌ها نیز تجمعاتی صورت گرفت.

در پی برگزاری تجمع اعتراض آمیز در دانشگاه صنعتی شریف که به آشوب منجر شده و با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه آرام شد، کلاس‌های این دانشگاه مجازی شد.

از این رو وضعیت برگزاری کلاس‌ها در چند دانشگاه دیگر را هم جویا شدیم.

دانشگاه تهرانکلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود
دانشگاه صنعتی شریفکلاس‌ها از ۱۱ مهر تا اطلاع ثانوی مجازی است
دانشگاه شهید بهشتیکلاس‌های ورودی‌های جدید از ۱۶ مهرماه برگزار می‌شود
دانشگاه علامه طباطباییکلاس‌ها در تمام مقاطع حضوری است
دانشگاه صنعتی امیرکبیرکلاس‌ها حضوری است
دانشگاه علم و صنعتکلاس‌های تمام مقاطع حضوری برگزار می‌شود

براین اساس، تردد دانشجویان دکتری به دانشگاه صنعتی شریف، بلامانع و تردد دانشجویان کارشناسی‌ارشد منوط به تایید درخواست از طریق سامانه آموزش است.

همچنین پذیرش حضوری آن دسته از دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف که برای تکمیل مراحل پذیرش حضوری خود یکی از روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۱ و ۱۲ مهر را انتخاب کرده بودند، به زمان دیگری موکول شده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا