دانش و فناوری

اضافه شدن چند قابلیت جدید به سایت خبرگزاری فارس


پروژه هوشمندسازی و تعاملی شدن خبرگزاری فارس با اضافه شدن چند قابلیت جدید، عملیاتی شد.

به گزارش فارس این تغییرات شامل اضافه شدن هوش مصنوعی برای تحلیل کوکی ها و ارائه سیستم پیشنهاد دهنده به مخاطبان است. 

روزانه بیش از 1000 خبر در خبرگزاری فارس منتشر می شود که تنها بخشی از آنها در صفحه اول خبرگزاری قابل رویت است. سیستم پیشنهاد دهنده به مخاطبان این امکان را می دهد تا اخباری را که به علاقه های آنها نزدیکتر است با کمک هوش مصنوعی شناسایی و  در صفحه اول خبرگزاری در دسترسشان قرار گیرد. 

سیستم پیشنهاد دهنده بخشی از پروژه بزرگ هوشمند سازی خبرگزاری فارس است که در آینده به مرور تکمیل خواهد شد. 

از آنجا که این قابلیت نیازمند تحلیل سلیقه مخاطب است، در فاز اول اخبار پیشنهادی ویژه هر مخاطب به صورت منحصر به فرد در قسمت پیشنهاد شده ها که با رنگ نارنجی متمایز شده مشاهده می شود و به مرور سایر بخش‌های سایت را نیز  در بر می‌گیرد . 

همچنین در راستای برنامه تعاملی شدن خبرگزاری فارس، در آینده نزدیک مخاطبان می توانند علاوه بر امکان ثبت سوژه در سامانه فارس من و درج کامنت،    در فرآیند تولید محتوا و نظارت بر تولیدات خبرگزاری، نقش آفرینی کنند. 

در همین زمینه قابلیت چیدمان صفحه اول سایت با توصیه مخاطبان و نیز امکان ویرایش متن توسط کاربران به صورت آزمایشی فعال شده که ابزار آن در انتهای اخبار قابل رویت است. 

خبرگزاری فارس تلاش می کند متناسب با علم روز و نیاز مخاطبان، قابلیت های جدید را برای ارتقاء کیفیت اطلاع رسانی، طراحی و اجرا کند. دیدگاه‌ها و پیشنهادات مخاطبان در این زمینه بسیار راهگشا خواهد بود.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا