دانش و فناوری

اطلاعات هویتی ۷۵ میلیون از مشتریان بانک ملی هک شد؛ احتمالا رمزهای عبور لو نرفته است

از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر نشت اطلاعات مشتریان بانک ملی در حال انتشار است. حال اخبار تایید نشده‌ای از ساعاتی پیش منتشر شده که تلویحا این هک اطلاعاتی را تایید می‌کند و به نظر می‌رسد بانک ملی به زودی بیانیه‌ای در این مورد صادر خواهد کرد.

از عصر گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی دست‌به دست می‌شود که بر اساس آن حدود ۷۵ میلیون خط اطلاعات فردی مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران نشت کرده است. تصاویر تایید نشده‌ای نیز پیرامون این اطلاعات وجود دارد که حکایت از به فروش گذاشتن اطلاعات مشتریان بانکی در فروم‌ها دارد. شنیده‌های غیررسمی دیجیاتو حکایت از این دارد که این اطلاعات با قیمتی نزدیک به ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


مطلب پیشنهادی:
هک ۲۵ خودرو تسلا در ۱۳ کشور مختلف توسط نوجوان آلمانی

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d9%87%da%a9'>هک</a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9'>بانک</a> ملی

تیم لیکفا که به بررسی اطلاعات لو رفته سازمان‌ها و نهادها می‌پردازد نیز تصویری از این اطلاعات لو رفته منتشر ساخته اما تاکید کرده که مستندات کافی جهت تایید منبع نشت وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، شماره کارت، شماره تلفن همراه، شهر، استان و آدرس و نشانی افراد جزو اطلاعاتی است که از طریق این بانک اطلاعاتی نشت پیدا کرده است و گویا اطلاعات حساب افراد جزو اطلاعات درز کرده نیست.

بانک ملی ایران تا کنون واکنشی به این خبر نشان نداده است اما گفته می‌شود که به‌زودی بیانیه‌ای رسمی در این خصوص صادر خواهد کرد.


مطلب پیشنهادی:انجمن بلاکچین ایران: سکوت حاکمیت در برابر رمزارزها نگران کننده است

انجمن بلاکچین ایران: سکوت حاکمیت در برابر رمزارزها نگران کننده است

تصویری که تیم لیکفا منتشر ساخته

هک شدن اطلاعات بانکی در ایران سابقه دارد و طی سالهای گذشته برخی بانک‌ها نظیر بانک ملت و صادرات دچار این گونه حملات شدند. مدیران این بانک‌ها تاکید داشتند که حساب بانکی مشتریان آسیبی ندیده و مشاهدات عینی نیز نشان می‌دهد که اتفاقی برای حسابهای بانکی رخ نداده اما در هر حال اطلاعات هویتی افراد از آن دسته اطلاعاتی است که می‌توان اعمال سودجویانه با آن انجام داد.

هنوز قوانین درستی در مورد نشت اطلاعاتی سازمان‌ها در کشور تدوین نشده و این نقطه ضعف فناورانه کشور با خلاهای قانونی همراه است.

دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا