دانش و فناوری

اعطای مجوز اولیه به ایجاد سراهای نوآوری در واحدهای شبستر و شهرکرد

عکس تزیینی و آرشیوی است

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از اعطای مجوز اولیه برای تاسیس سراهای نوآوری واحدهای دانشگاهی شبستر و شهرکرد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: سرای نوآوری واحد شبستر با عنوان صنایع و امنیت غذایی و سرای نوآوری واحد شهرکرد با عنوان صنایع غذایی و گیاهان دارویی مجوز اولیه تاسیس و راه‌اندازی را از بیست و یکمین جلسه شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دریافت کردند.

وی افزود: واحدهای دانشگاهی برای دریافت مجوز اولیه تاسیس و راه‌اندازی سرای نوآوری ابتدا باید بر اساس آیین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری و مطابق با ماده ۲۸ آیین‌نامه، طرح توجیهی خود را به اداره کل سراهای نوآوری ارسال کنند. کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری طرح‌های توجیهی را داوری کرده و مشاوره‌های لازم را جهت اصلاح طرح‌ها در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار می‌دهد. پس از تایید کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی سراهای نوآوری، طرح‌ها به شورای مدیریت دانش‌بنیان دانشگاه ارجاع داده می‌شود و از هر واحد دانشگاهی ریاست واحد و تهیه‌کننده طرح توجیهی جهت ارائه برنامه سرا به شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌شوند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد با اشاره به ظرفیت این واحدهای دانشگاهی، گفت: از دلایل اعطای مجوز به واحدهای شبستر و شهرکرد می‌توان به موقعیت جغرافیایی، صنایع فعال استان در حوزه‌های مرتبط، داشتن زیرساخت‌های مرتبط آزمایشگاهی و کارگاهی، تفاهم‌نامه‌های همکاری با حوزه‌ها و صنایع منطقه، فضاهای مناسب جهت اجرای فعالیت‌های تخصصی سرا، داشتن مرکز رشد و مراکز تحقیقاتی فعال، داشتن برنامه برای بکارگیری دانشجویان و اعضای هیات علمی در فعالیت‌های سرا، داشتن مدل درآمدی و اقتصادی در سرا و همچنین پیوست فناوری در فعالیت‌های سرا اشاره کرد.

دکتر دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی سراهای نوآوری ابلاغ‌شده به واحدهای دانشگاهی در سال آتی عملکرد سراهای نوآوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس ارزیابی‌ها و از طریق شورای مدیریت فعالیت‌های دانش‌بنیان مجوز دائم برای سراهای نوآوری که دارای عملکرد قابل قبول هستند، صادر می‌شود. واحدهای دانشگاهی تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ مستندات خود را باید در سامانه اداره کل سراهای نوآوری بارگذاری کنند.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا