دانش و فناوری

افزایش مقاومت خاک با کمک فناوری نانو ممکن شد


با استفاده از افزودنی‌های نانویی، مقاومت خاک بیشتر و شرایط برای تثبیت و تقویت آن فراهم می‌شود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به اینکه در ایران خاک‌های مساله دار زیادی وجود دارد، اصلاح و به‌سازی این قبیل خاک ها می‌تواند نقشی موثر در پیشبرد، سرعت بخشیدن و ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی داشته باشد. چون خاک یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در این طرح‌ها محسوب می شود.

سال‌های متمادی است که ایران با روند رو به رشد ساخت و ساز و افزایش تقاضا برای تامین مواد اولیه کاربردی در این زمینه روبرو است. اما با توجه به اینکه برخی خاک های موجود چندان کارایی برای استفاده در ساخت و سازها و پروژه های عمرانی ندارند، شرکتی دانش بنیان به این عرصه ورود کرده و با به‌سازی خاک‌ها با کمک نانوفناوری، به این معضل پاسخی فناورانه داده است.

توسعه و اجرای روش‌های جدید و مدرن اصلاح و به‌سازی خاک‌ها در پروژه‌های مختلف ژئوتکنیکی مهم‌ترین اقدامی است که توسط این شرکت صورت گرفته و این کار را با کمک روش‌های رایج به‌سازی خاک از جمله ستون‌های سنگی ارتعاشی، میکروپایل، پین پایل و مینی پایل، تزریق نفوذی، اختلاط عمیق خاک و تراکم دینامیکی به اجرا رسانده است. با این روش‌ها زمینه به‌سازی خاک‌های سست و نرم فراهم می‌شود.

شرکت اصلاح خاک آسیا در حوزه به‌سازی و تقویت خاک‌ها، سازه‌های نگهبان، چاه‌ها و سیستم‌های زه‌کشی موقت و دائم و سایر زمینه‌های ژئوتکنیک، گزینه‌های کاربردی را ارائه می‌دهد تا خاک‌های نرم و سست به خاکی تقویت شده و کاربردی بدل شوند. درواقع افزودنی‌های نانویی این شرکت موجب مقاومت بالایی در خاک می شود و مزایای متعدد دیگری نیز برای خاک به ارمغان می آورند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا