دانش و فناوری

افشای کمپین اخبار جعلی ارتش آمریکا علیه واکسن های کووید چینی

در زمان کرونا صورت گفت؛

ارتش آمریکا از حساب های کاربری جعلی برای گسترش پروپاگاندای بی اعتبار کردن واکسن کووید۱۹ چین در فیلیپین طی اوج دوران همه گیری کرونا استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، کمپین ضد واکسن مذکور از بهار ۲۰۲۰ میلادی تا نیمه ۲۰۲۱ میلادی ادامه یافته و طبق ادعای پنتاگون هدف آن مقابله با تاثیر فزاینده چین بر فیلیپین بود. در ۲۰۲۱ میلادی با وجود آنکه چند ماه از ورود واکسن چینی سینواک به منطقه گذشته بود، نرخ واکسیناسیون فیلیپین اندک بود. در نوامبر همان سال حدود ۵۰ هزار مرگ و میر ناشی از کووید در این کشور ثبت شد.

در یکی از نمونه های این کمپین، یک حساب کاربری در ۲۰۲۰ در توییتی نوشته بود: کووید از چین آغاز شده و واکسن نیز از چین آمده، به چین اعتماد نکنید!

همچنین این کمپین روایت هایی را ترویج می کرد که واکسن های چینی براساس قانون شرع اسلام حرام هستند زیرا از مشتقات خوک ساخته شده اند.

مقامات نظامی سابق در گفتگو با رویترز اعلام کرده اند پنتاگون طی این کمپین حساب های کاربری مختلفی در پلتفرم ایکس، فیس بوک و اینستاگرام ساخته بوده است. مدیران ارشد فیس بوک در اواخر ۲۰۲۰ میلادی به آنها هشدرا دادند که حساب های کاربری مذکور را کشف کرده اند که ناقض سیاست های پلتفرم هستند. اما با وجود آنکه پنتاگون اعلام کرد استفاده از کمپین های ضد واکسیناسیون را متوقف می کند، برخی از این حساب های کاربری حذف نشدند.

رویترز درباره حداقل ۳۰۰ حساب کاربری به ایکس هشدار داد که طی تحقیقات خود متوجه شده بود بخشی از این کمپین هستند. مشخص شد این حساب ها ربات هستند و حذف شدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا