دانش و فناوری

امکان تست و ارزیابی کیفیت فرآورده‌های تولیدی با آنالیزهای بومی

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیر ساخت‌هایی توانسته‌اند خدماتی در حوزه‌های آنالیز و آزمون به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، شیلا صفائیان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به استفاده از دستگاه‌ها و فرآیندهای دانش‌بنیان یک مجموعه آزمایشگاهی کاربردی و پیشرفته، گفت: تمرکز ما بر ارائه خدمات آنالیز و آزمون به شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها است.
وی ادامه داد: بر این اساس شرکت‌های مختلف در حوزه‌هایی مانند میکروبیولوژی، غذا، آب، محصولات بهداشتی، آرایشی، مکمل‌ها، تجهیزات پزشکی، ضد عفونی کننده‌ها، محصولات نانو، محصولات با کارایی آنتی باکتریال، منسوجات، سرامیک، رنگ‌ها و محصولات دندانپزشکی و سم شناسی، می‌توانند از خدمات این مجموعه بهره‌مند شوند.
صفائیان اظهار کرد: همچنین ما به عنوان آزمایشگاه همکار سازمان غذا و دارو در فرایند عرضه محصولات جدید دارویی، غذایی و بهداشتی به بازار کشور، ایفای نقش می‌کنیم.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های علمی و انتقال فناوری و دانش به مسئولان فنی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. ما همچنین در تدوین استانداردها و فرایندهای جدید ارزیابی کیفی محصولات با سازمان‌های دولتی و نهادهای اجرایی مرتبط همکاری داریم.
به گفته وی، وجود آزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های خدماتی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به اندازه بسته‌های حمایتی و قوانین حمایتی موجود در این زمینه مهم و حیاتی است. از این رو معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری یک زیست‌بوم آزمایشگاهی فعال را به کمک شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در این حوزه ایجاد کرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا