دانش و فناوری

ایجاد بانک جامع جنین اهدایی در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

ایسنا/لرستان مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان از ایجاد بانک جامع جنین اهدایی در کلینیک اهدایی این مرکز خبر داد.

رحیم حسنی‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه بانک جامع جنین اهدایی در کلینیک اهدایی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان ایجاد شده و این درحالیست که انتخاب اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان بر مبنای قانون و مقررات مصوب وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وی درباره شرایط لازم برای اهدا و دریافت جنین و روند ارزیابی آن، تصریح کرد: در مواردی که تمامی درمان‌های ناباروری با شکست مواجه شده باشند و یا در موارد خاصی که وقوع بارداری امکان‌پذیر نباشد، تنها راه‌حل درمانی زوج نابارور، استفاده از جنین یا تخمک اهدایی است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: با توجه به افزایش متقاضیان درمان به روش استفاده از تخمک و جنین اهدایی در لرستان، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان این روش‌ها را جزو برنامه‌های معمول خود قرار داده است.

حسنی‌تبار تاکید کرد: داشتن سلامت متعارف از نظر بیماری‌های داخلی، روانی، عفونی، ژنتیک، زنان و اورولوژی و نیز احراز صلاحیت اخلاقی از جمله شاخص‌های اصلی انتخاب اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان است.

وی افزود: همچنین، مسائل حقوقی در ابتدا به‌دقت بررسی می‌شوند و رعایت دقیق و کامل محرمانگی روند اهدا و ناشناس ماندن اهداکننده و دریافت‌کننده، از اصول مهم این کلینیک است.

مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: در این کلینیک، دیدگاه‌های زوج دریافت کننده در زمینه خصوصیات فرهنگی و اعتقادی اهدا کننده نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفتنی است مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان واقع در خرم­‌آباد، میدان ۲۲ بهمن- خیابان ولی عصر(عج)- بالاتر از بانک ملی، نبش خیابان نیما با شماره‌های تماس ۷۴- ۳۳۲۱۷۱۷۳ -۰۶۶ آماده ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا