دانش و فناوری

ایجاد خط تولید فناوری با رویکرد سرمایه‌گذاری بلندمدت در دانشگاه آزاد

عکس تزئینی است

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که به دنبال ایجاد خط تولید فناوری با رویکرد حمایت و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستیم، گفت: فناوری باید در بدو تکاپوی علمی در دانشگاه آزاد اسلامی پرورش داده شود، تا شاهد رشد و شکوفایی آن در طول دوره زمان باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدجواد صدری مهر در جریان بازدید از ظرفیت های پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با مهدی منصوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی این استان دیدار و در خصوص گسترش فعالیت های فناورانه گفت‌وگو کرد.

وی با بیان اینکه وجود ظرفیت‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فرصت بی بدیلی برای شناسایی مسائل منطقه‌ای و پاسخ به نیازهای جامعه فراهم کرده است، تصریح کرد: مجموعه پارک علم و فناوری در تلاش است که با ورود به مسائل بخش صنعت نقش واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رفع نیازها و حل مسائل را پررنگ کرده و با کمک به صنایع بومی، در ایجاد رونق اقتصادی هر منطقه فعال‌تر باشد.

صدری مهر با تاکید بر اصالت فناوری‌های برآمده از دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: دانشگاه به عنوان پرورش دهنده استعدادهای دانشجویی رسالت مهمی در ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی فناوری‌های اصیل دارد.

وی رسالت دانشگاه آزاد اسلامی در پرورش استعدادها را بسیار خطیر معرفی کرد و افزود: این رسالت ممکن است در پارک‌های مستقل به دلیل نبود دانشجو و هیئت علمی متخصص نتواند مانند دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دنبال ایجاد خط تولید فناوری با رویکرد حمایت و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید فناوری را از ابتدا بپرورانیم و شاهد رشد و شکوفایی آن در طول دوره زمان باشیم، افزود: اگر این امر محقق شود، آن‌گاه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر ایجاد محصولات فناورانه و دانش‌بنیان نقش اساسی خود را ایفا خواهد کرد.

به نقل از دانشگاه آزاد، در این جلسه با حضور علیرضا مرتضایی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، محمدکریم سهرابی معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان، شهاب الدین تسلیمی مدیر اجرایی پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، محسن قدس رئیس مرکز رشد دکتر حسابی این واحد دانشگاهی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ایجاد و گسترش فعالیت‌های فناورانه در سطح استان سمنان بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا