دانش و فناوری

ایجاد کمپین “نه به مواد مخدر” در دانشگاه‌های نیجریه

افزایش مصرف مواد مخدر، دانشگاه‌های نیجریه را بر آن داشت که با ایجاد کمپین “نه به مواد مخدر” با اعتیاد دانشجویان به این مواد مبارزه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، آژانس ملی اجرای قانون مواد مخدر در نیجریه ( NDLEA ) از همه موسسات آموزش عالی در سراسر این کشوردرخواست کرد که آزمایش‌های تست اعتیاد در دانشگاه‌ها را به عنوان یک سیاست سازمانی برای دانشجویان تبدیل کنند و با این آژانس برای مهار سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه‌ها همکاری کنند. 

این آژانس اعلام کرد که چنین اقدامی باید در مورد دانشجویان جدید و دانشجویانی که به دانشگاه بازمی‌گردند اعمال شود تا به مبارزه با مصرف سوء مواد مخدر در دانشگاه‌های این کشور کمک شود. 

رئیس آژانس “NDLEA” راه‌اندازی این طرح ضد مواد مخدر را لازم دانست و گفت: این طرح تحت عنوان “کمپین دانشگاه بدون مواد مخدر” در دانشگاه‌ها انجام می‌شود. 

وی گفت که پیش بینی می‌شود این کمپین به یک سیاست ضد مواد مخدر برای همه موسسات آموزش عالی تبدیل شود و این مستلزم آن است که دانشگاه یک سیاست دارویی تدوین کرده و در اختیار هر دانشجو قرار دهد. 

علت راه اندازی چنین کمپینی این است که اعتیاد به مواد مخدر در نیجریه مانند یک اپیدمی است و میزان شیوع اعتیاد به مواد مخدر سه برابر میانگین جهانی است. به نحوی‌که از هر ۷ نیجریه‌ای، ۱ نفر به مواد مخدر اعتیاد دارد.

انتهاپ پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا