دانش و فناوری

بازگشت دوران استفاده از ماسک در برخی از دانشگاه‌های آمریکا

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در آمریکا، برخی دانشگاه‌های آمریکا مجددا قانون ماسک اجباری را اعمال کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، از آنجایی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده افزایش یافته است، برخی از دانشگاه‌ها و سیستم‌های مدارس دولتی این کشور، مجددا استفاده از ماسک در محوطه محیط آموزشی خود را اجباری اعلام کردند.
این بدان معناست که  در شرایطی که سال تحصیلی در حال اتمام است، اما همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است.
اخیرا، دانشگاه “هاوایی”(Hawaii) اعلام کرد که استفاده از ماسک در تمام فضاهای سرپوشیده دانشگاه الزامی است. به جز زمانی که فردی تنها است یا در مواردی که رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است. این دانشگاه اعلام کرده که این اقدام را به این دلیل انجام داده است که تقریبا کل ایالت هاوایی اکنون در رده ایالت‌هایی است که شرایط کرونایی ناپایداری پیدا کرده است.
دانشگاه “دلاویر “(Delaware) نیز با استناد به افزایش موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان‌های این ایالت و سراسر آمریکا، اعلام کرد که دستور الزام استفاده از ماسک بار دیگر شامل همه فضاهای سرپوشیده دانشگاه می‌شود.
چندی پیش نیز حداقل چهار پردیس دانشگاهی در واشنگتن پایتخت آمریکا با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، به سیاست‌های کرونایی قبلی بازگشتند.
بازگشت به شرایط جدی‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به دلیل افزایش دانشجویان مبتلا به کووید-۱۹ در دانشگاه‌ امریکن و به ویژه دانشگاه‌ واشنگتن اعمال شده بود.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا