دانش و فناوری

برگزاری سومین دوره جایزه پروانه فرزانه در حوزه زیست پزشکی


با هدف تجلیل و بزرگداشت مقام والای بانوان فرهیخته این سرزمین و در جهت گرامیداشت و الگوسازی تلاش ها و شخصیت ارزنده زنده یاد پروانه فرزانه، مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری و عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران سومین دوره ”جایزه فرزانه در حوزه علوم زیست پزشکی” اعطا می شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی،با هدف تجلیل و بزرگداشت مقام والای بانوان فرهیخته این سرزمین و در جهت گرامیداشت و الگوسازی تلاش ها و شخصیت ارزنده زنده یاد پروانه فرزانه، مدیر بانک سلول های انسانی و جانوری و عضو هیات علمی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران سومین دوره ”جایزه فرزانه در حوزه علوم زیست پزشکی»اعطا می شود.

زنده یاد پروانه فرزانه دانشمندی خستگی ناپذیر بود که با همتی والا بانک سلول های جانوری و انسانی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران را راه اندازی و با بیش از هزار و چهارصد ردۀ سلولی بنیادی، بیماری‌های خاص انسانی، جانوران در حال انقراض به عنوان گنجینه ای ارزشمند برای جامعه علمی کشور به یادگار گذاشت.

همچنین این بانک، مجموعه‌ای مرجع از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزۀ علوم سلولی، زیست‌فناوری و پزشکی در تأمین نیاز مراکز علمی، دانشگاهی، صنعتی و ارایه نمونه های استاندارد و حفظ گونه های ارزشمند ژنتیکی کشور را فراهم آورده است.

شرایط و نحوه انتخاب و اهدای این جایزه به شرح ذیل است:

جایزه همزمان با اولین کنگره بین المللی ژنومیکس سرطان که  ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد، اهدا می شود.

نامزدی برای دریافت جایزه پروانه فرزانه بر مبنای یک اثر یا دستاورد برجسته نظری یا کاربردی در حوزه‌ زیست‌پزشکی و به بانوان اهدا می‌گردد. مجموعه فعالیت‌ های علمی یا اثر کلی یک فرد بر حوزه‌های علم و فناوری، در گام بعدی مورد توجه داوران قرار می‌گیرد. ثبت ‌نام از سوی خود فرد امکان‌ پذیر نیست و برنده نهایی هیئت داوران از بین نامزدهای معرفی شده توسط دانشگاه‌‌ها و موسسات و انجمن‌های علمی مرتبط یا دانشمندان و شخصیت‌های علمی به دبیرخانه، انتخاب خواهد شد.

 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا